KINEZI GRADE PRVI MEGAKRUZER Izbijaju posljednji adut europskoj brodogradnji

ŠANGAJ - Adora Magic City, prvi je kineski veliki brod za krstarenje izgrađen u toj zemlji i trenutno je u završnoj fazi izgradnje brodogradilišta u Šangaju. Ovaj golemi brod ima 2.125 soba i može prevesti preko 6.500 putnika, a njegovo porinuće planirano je za 6. lipnja.

Isporuka ovog broda odražava proboj u kineskoj brodograđevnoj industriji i popunila je prazninu u Kini gradeći velike kruzere, navodi se u izvješću.

Izgrađen od strane Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co (SWS) pod Kineskom državnom brodograđevnom korporacijom (CSSC), veliki kruzer je najsloženiji pojedinačni elektronički proizvod na svijetu koji se sastoji od preko 25 milijuna pojedinačnih dijelova, pet puta više od broja pojedinačnih dijelova koji se koriste u prvom kineskom domaćem zrakoplovu, C919, i 13 puta više od magnetno-levitacijskog vlaka "Fuxing".

Ceremonija rezanja čelika prvog velikog kruzera održana je u Šangaju 18. listopada 2019. godine, a čitav brod dovršen je za manje od četiri godine.

Visok je kao zgrada od 24 kata

Adora Magic City visok je kao zgrada od 24 kata i može primiti preko 6,500. Prostor za smještaj i razonodu prostire se na ukupno 14 paluba, a preko 40.000 četvornih metara javnih površina opremljeno je raznim sadržajima za razonodu i zabavu, uključujući više restorana, kazališta, trgovačkih područja, vodenih parkova, teretana, košarkaških terena, između ostalih sadržaja.

Veliki kruzer koristit će se na putovanjima u Japan i jugoistočnu Aziju koja kreću iz Šangaja, a služit će na srednjim i dugim rutama duž Pomorskog puta svile, potvrdio je CSSC.

Veliki kruzer, nazvan je "krunskim draguljem" globalne brodogradnje zajedno s nosačem zrakoplova i velikim brodom za prijevoz UPP-a, i bio je posljednji "dragulj" koji još nisu preuzeli kineski brodograditelji.

Peta zemlja sposobna izgraditi mega-kruzer i prva izvan Europe!

Nakon isporuke "Adora Magic City", Kina će postati peta zemlja sposobna izgraditi veliki kruzer nakon Njemačke, Francuske, Italije i Finske.

Ovo je velik udarac za europsku brodogradnju, koja je do sad imala monopol nad gradnjom golemih kruzera. Zbog toga, kao i tehnološki, ali i sigurnosno jako zahtjevnog procesa, te iskustva u ovakvoj vrsti brodogradnje, Europljanima nitko nije parirao, pa je graditi ovakvu vrstu broda u Europi bilo i značajno skupo. To će se sad zasigurno promijeniti.

Naime, službena web stranica SWS-a pokazala je da je izgradnja drugog mega kruzera započeta 8. kolovoza 2022. godine.

Do kraja prvog tromjesečja 2023. kineska brodogradnja bila je na vrhu globalnog tržišnog udjela u svim glavnim pokazateljima, poput obujma završetka i unosa novih narudžbi.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Kina gradi najveći kruzer na električni pogon na svijetu | | Morski HR
Kina je krenula s izgradnjom broda koji će u potpunosti biti pogonjen na električnu energiju. Riječ je o najvećem brodu takve vrste na svijetu koji će ploviti rijekom Yangtze, zasad kao dio pilot