Kinezi obećaju završiti most, a traže li doista dodatnih 450 milijuna kuna?
Puno prašine digla je informacija da će izvođači radova na Pelješkom mostu tražiti dodatnih 450 milijuna kuna od hrvatske Vlade za završetak radova na Pelješkom mostu. Navodno su već napravljeni preliminarni izračuni dodatnih troškova prema kojima bi Hrvatske ceste kao investitor trebale platiti dodatnih oko 450 milijuna kuna, što je više od 20 posto ukupne vrijednosti ugovora. Reagirali su iz Hrvatskih cesta. Kažu da oni kao investitor projekta nisu zaprimili nikakav zahtjev od izvođača radova za povećanjem troškova te da ako se to i dogodi, ne samo da im neće udovoljiti zahtjevu, već će izvođači plaćati i penale. A što kažu Kinezi?
Odgovor koji je stigao na upit Indexa nije baš precizan.
– China Road and Bridge Corporation marljivo radi na gradilištu mosta. Kao profesionalni izvođač, ispunit ćemo svoje obveze propisane ugovorom projekta Pelješkog mosta – poručili su iz kineske tvrtke dodajući da s ponosom sudjeluju u važnom projektu za teritorijalno povezivanje Republike Hrvatske.
Kinezi kažu da će ispuniti svoje obaveze predviđene ugovorom
Na ponovni upit znači li to da neće tražiti tih 450 milijuna koje je jučer na naslovnici objavio Jutarnji list, nisu dodatno odgovorili.
Kao razlog povećanja troškova Jutarnji list navodi da će Kinezi ispostaviti veći račun jer su poskupjeli materijali, a tu je i utjecaj pandemije.
Glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić dodaje da je ta državna tvrtka upoznata s povećanjem troškova nabave materijala i energenata na našem tržištu, ne samo zbog Pelješkog mosta nego i zbog ostalih projekata.
– Međutim, bitno je spomenuti da je Pelješki most ugovoren prije povećanja troškova na tržištu materijala i energenata. Jedinične cijene ugovorenih stavki ne mogu se mijenjati dok god je postojeći Ugovor na snazi, međutim u sve ugovore je ugrađena klauzula o kliznoj skali putem koje izvođači mogu zatražiti naknadu zbog povećanih troškova poslovanja. O njezinu izračunu informacije možemo ustupiti tek po eventualnom zaprimanju zahtjeva jer, kao što smo naveli, do sada nismo zaprimili službeni zahtjev od tvrtke CRBC, a na temelju kojega bismo mogli izraditi analizu opravdanosti – dodala je Pajić.
A što Hrvatske ceste mogu učiniti jednom kad i ako stigne zahtjev za povećanjem cijena.
– Hrvatske ceste d.o.o. mogu odbiti zahtjev za povećanje jediničnih cijena. Bez obzira na eventualno podneseni zahtjev/eventualno njegovo odbijanje od Hrvatskih cesta, izvođač je dužan završiti radove u ugovorenim rokovima, a njihovo neizvršavanje bi značilo naplatu penala zbog kašnjenja. Budući da ne postoji službeni zahtjev, ne možemo ustupiti informaciju na što se odnosi povećanje troškova koje Jutarnji list navodi u svom članku, a za koji nije tražio komentar Hrvatskih cesta – poručila je Pajić za Index.
I.B.
PROČITAJTE JOŠ:
Hrvatske ceste se izjasnile: “Sav rizik od povećanja cijena Pelješkog mosta je na izvođaču radova”
Dodatni troškovi povećali cijenu Pelješkog mosta za 450 milijuna kuna?