Kostelić jedrima preko Atlantika u najzahtjevnijoj regati Route du Rhum
Legendarna jedriličarska utrka Route du Rhum starta u nedjelju, 6. studenog i okuplja najvještije i najhrabrije koji će se jedrima uputiti preko Atlantika, od starta u Saint-Malou u Francuskoj bez zaustavljanja do Pointe-à-Pitrea u Guadeloupeu. Među njima u najizazovniju utrku nautičke karijere ide i naš povijesno najbolji skijaš, Ivica Kostelić, koji je posljednjih godina aktivan u nautici i niže uspjehe kao jedriličar.
- Bilo je potrebno odjedriti određeni broj utrka u svojoj klasi, moja je klasa 40, poslije je trebalo napraviti i solo kvalifikaciju za utrku, to je bilo 1300 milja solo jedrenja s određenim zahtjevima u smislu vjetra. Kada to sve učinite prema broju prejedrenih milja ste na listi ispred onih koji imaju manji broj - priča Kostelić o pripremama za regatu Route du Rhum za Novi dan.
U nedjelju isplovljava 138 solo jedriličara, kako bi na jedra preplovili Atlantik. Kostelić je opisao pripreme, među kojima je i posebno opremljen brod.
- Moj brod je klasa 40, to je 12 metarski brod, njih ima najviše u ovoj regati, 55 brodova. 2013. je godište, stariji je dizajn, realno po performansama stoji u zadnjoj trećini flote, ali je izvrstan brod, robustan, bio je vrlo uspješan i ulijeva mi samopouzdanje pred ovu utrku - kaže.
Estremni uvjeti u prvih tjedan dana
Natjecatelji za ovu utrku trebaju najbolje moguće psihičke i fizičke vještine, riječ o dugogodišnjim pripremama, a među najvećim izazovima je i kako se odmoriti i kada spavati.
- Želim izbjeći pucanje opreme, pogotovo ključne opreme, tu prije svega mislim na autopilot i opremu za upravljanje brodom. U prvih tjedan dana vremenski uvjeti bit će teški, ekstremni i treba paziti da se nešto ne slomi, bit će zapravo teško proći bez puknuća i kvarova, ali uz malo sreće, treba to prebroditi pa bi nakon Azora trebali imati malo ljudskije uvjete - rekao je Kostelić.
- Treba paziti na sebe, odmarati se kad je to moguće. Treba se pokušati odmoriti jer dok traje jaka ciklona, nema spavanja, čovjek je stalno na dužnosti, u kokpitu. Treba se brinuti da energetski nivo bude uvijek na zadovoljavajućoj razini, da se ne dovedete u stanje u kojem ne možete funkcionirati jer to onda više nije stvar lošeg rezultata, nego može biti opasno - zaključio je Kostelić.
I.G.
PROČITAJTE JOŠ: