Kraj je listopada a turisti ne prestaju stizati u Istru - Oduševljeni su gostoljubivošću kulturom i poviješću
Kraju se bliži i ovogodišnja posezona, izvrsna je bila kao i cijela turistička 2022. godina. Nakon što su se u predsezoni polako počela ponovno bilježiti organizirana putovanja, potkraj posezone sve podsjeća na pretpandemijske godine.
Nakon gotovo 3 godine, na gradskim trgovima - ponovno skupine turista. Stižu organizirano, autobusima, u Istru čak u većem broju nego rekordne jeseni.
- Ljeti je previše vruće, milijun ljudi je ovdje, tada nije dobro doći - kaže Dirk iz Njemačke.
Ovi su Nijemci oduševljeni gostoljubivošću domaćih, kulturom i poviješću naših mjesta. Raduju se svakom novom izletu koji im je detaljno isplaniran za sljedeća 2 tjedna.
- Ljudi nisu putovali određeno vrijeme, 2 g. minimum i željni su putovanja. I da, ima jedan određeni dio publike, većinom starije publike, koji putuje jedino autobusom u organiziranim grupama i mislim da je to svakako jedan target koji Hrvatska ima i koji će dugo vremena nastavit imati - rekao je predsjednik Udruge putničkih agencija Boris Žgomba.
Uobičajeno u posezoni više gostiju dolazi organizirano. I to ne samo na odmor. Probudilo se i tržište kongresnog turizma.
- Tako da smo u proteklih mjesec dana odradili više od 16 velikih kongresa i seminara. Upravo ovakve stvari, ova kongresna događanja, team building putovanja su razlog zašto je hotel i dalje otvoren - rekao je direktor hotela u Puli Tomislav Korošec.
U nekim agencijama prestigli su i rekordnu godinu kada je o kongresima riječ, iako su pravila za njihovu organizaciju sve stroža. Zahtijeva se sigurnost gostiju, u čemu je Hrvatska na inozemnom tržištu već prepoznata. A drugi je uvjet - održivost.
- Imamo upite stranaka o održivosti što znači smanjenje energije, koje je vrlo aktualno, smanjenje korištenja plastike u event industriji i kompletno manja potrošnja hrane koja se ne smije bacati - ističe Vesna Borisavljević.
Održivost se očito nameće kao nužnost u svim segmentima suvremenog turizma. Pa i kada je riječ o ponudi koja gostima omogućuje istinski doživljaj destinacije i načina života domaćih, bez gužvi karakterističnih za vrhunac sezone, piše HRT.
I.G.