Kupuje li se u Hrvatskoj manje ili više? Evo što kažu najnoviji statistički podaci...

Realni promet od trgovine na malo u kolovozu 2024. pao je na mjesečnoj, a porastao na godišnjoj razini. Na mjesečnoj razini pao promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima i promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, najnoviji su to podaci Državnog zavoda za statistiku.

Sezonski i kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo što su ga u kolovozu 2024. ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću, realno je pao za 0,7% u usporedbi sa srpnjem 2024. Od toga je promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima pao za 0,1%, dok je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) pao za 2,6%. 

Nastavlja se porast realnog prometa od trgovine na malo i 17. mjesec zaredom na godišnjoj razini 

U kolovozu 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao za 5,7%. Od toga je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 5,9%, a promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima (osim trgovine motornim gorivima i mazivima) za 7,3%. 

U prvih osam mjeseci 2024. kalendarski prilagođeni promet od trgovine na malo realno je porastao za 7,6% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Nespecijalizirana prodaja pretežno živežnih namirnica najviše utjecala na porast nominalnog prometa 

U kolovozu 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, prema izvornim indeksima, porast prometa ostvarilo je osam trgovačkih struka, dok je u samo jednoj trgovačkoj struci prisutan pad prometa. 

Najveći utjecaj na porast nominalnog prometa u kolovozu 2024. u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, prema izvornim indeksima, imale su sljedeće trgovačke struke: Nespecijalizirana trgovina pretežno hranom, pićima i duhanskim proizvodima, s porastom prometa od 8,2% i utjecajem na ukupan indeks prometa od 3,3%, Ljekarne, medicinski i ortopedski proizvodi, optičarski proizvodi, kozmetički i toaletni proizvodi, s porastom prometa od 22,0% i utjecajem na ukupan indeks prometa od 1,7%, te Motorna goriva i maziva, s porastom prometa od 4,6% i utjecajem na ukupan indeks prometa od 1,0%. Stoga je ukupan izvorni promet od trgovine na malo u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine nominalno porastao za 6,6%.

D.G.