LNG Hrvatska gradi stanicu za pretovar ukapljenog plina u zadarskoj Gaženici

ZADAR - Tvrtka LNG Hrvatska pokrenula je postupak javne nabave za izradu idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim prirodnim plinom (UPP) i stlačenim prirodnim plinom (SPP) u zadarskoj Luci Gaženici.

Obavijest o pokretanju postupka nabave za usluge izrade idejnog projekta mjesta za opskrbu UPP-om i SPP-om, Luka Gaženica, Zadar, objavljena je na web stranicama LNG Hrvatske, a rok za dostavu ponuda je 17. listopada.

Prema podacima iz LNG Hrvatska, za taj projekt izrađena je studija utjecaja na okoliš te je na temelju studije u tijeku postupak procjene utjecaja na okoliš pri mjerodavnom ministarstvu, prenosi tportal.

Mjesto za opskrbu UPP-om i SPP-om sastojat će se od pristaništa za plovila sa opremom za prekrcaj UPP-a, spremnika UPP-a, punilišta vagon cisterni, punilišta cisterni za UPP i ISO kontejnera, punilišta vozila pogonjenih UPP-om i punilišta vozila pogonjenih SPP-om.

Mjesto za opskrbu obuhvatit će i protupožarni spremnik s pumpnom stanicom, trafostanicu, upravljačku zgradu, prometnice, ostala pomoćna postrojenja i sustave.

Foto: LNG Hrvatska

Lučka uprava o tome pojma nema

Kako se čini, Lučku upravu Zadar koja bi trebala izdati koncesiju, ništa se nije pitalo, piše 057.info.

Kada je ta vijest u svibnju puštena u javnost, svi koji su o ovome trebali biti dobro upućeni u Zadru ostali su zatečeni, uključujući predsjednika Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar, Božidara Longina.

Danas je to sve u skladu sa smjernicama nacionalnog okvira politike i rastućoj važnosti UPP-a kao pogonskog goriva na razini Europske unije, kako to pravdaju u državnoj firmi LNG. Oni su odustali od lokacije Mlaka koji je najbliže terminalu na Krku i izabrali Zadar koji nema željezničku vezu za razliku od Ploča koje su također bile u igri.

Tu je pogodno političko tlo. Za Zadar je već izrađena Studija utjecaja na okoliš, potvrđuje medijima direktor Direktor LNG Hrvatske Hrvoje Krhen. Nadležni u Zadru s tim se nisu pohvalili - ipak je to inveticija od državnog značaja, koju istinabog, nisu oni ni doveli.

Metodom svršenog čina za zadarsku javnost, u medijima je obznanjeno da je LNG Hrvatska objavio natječaj za izradu Idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim i stlačenim prirodnim plinom u luci Gaženica.

Planiraju se i druga opskrbna mjesta

Na upit Hine planiraju li se i gdje druge opskrbne stanice iz tvrtke LNG Hrvatska su potvrdno odgovorili.

"Da, LNG Hrvatska razmatra mogućnost izgradnje mjesta za opskrbu UPP-om čime bi se, sukladno smjernicama nacionalnog okvira politike i rastućoj važnosti UPP-a kao pogonskog goriva na razini Europske unije, dodatno potaknuo razvoj tržišta UPP-om u Hrvatskoj".

Na pitanje o pripremama i provedbi povećanja kapaciteta LNG terminala u Omišlju, iz tvrtke LNG Hrvatska odgovorili su da su započele aktivnosti na povećanju kapaciteta tog terminala.

Prema podacima iz LNG Hrvatske, do sada je terminal u Omišlju, koji je počeo s komercijalnim radom u siječnju 2021., prihvatio 5,7 milijuna prostornih metara UPP-a, a u transportni sustav isporučio 3,4 milijarde prostornih metara prirodnog plina. Prihvaćena su 43 broda i 114 cisterni za prijevoz UPP-a.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Da LNG u Gaženici planira bunker stanicu za plin u Zadru nitko nema pojma | | Morski HR
Na vijest plasiranu na portalu Pomorac.hr o tome da je odlučene gradnje plinskog terminala u Gaženici, zadarska javnost ostala je iznenađena. I dok su jedni mislili da je to prvoaprilaska šala
Ukapljeni plin seli se u Zadar, do 2030. planirana izgradnja 11 punionica | | Morski HR
Četiri godine nakon donošenja Zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin ministarstvo je u javno savjetovanje pustilo prijedlog izmjena iz kojega se iščitava namjera da se zaobiđe Luka Rijeka kao
Zadar će u roku 4 godine dobiti plinski terminal | | Morski HR
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, a kroz Upravu za zaštitu prirode, preko Sektora za zaštićena područja i ocjenu prihvatljivosti, donijelo je Rješenje kojim je planirani zahvat