LNG terminal mogao bi raditi povećanim kapacitetom već u plinskoj 2025./2026.
Nastavlja se realizacija LNG bunkering stanice u Gaženici.
Novi direktor tvrtke LNG Hrvatska, Ivan Fugaš, koji je na dužnost stupio 1. lipnja ove godine, nakon što je njegov prethodnik Hrvoje Krhen odstupio na vlastiti zahtjev, zbog prelaska na novo radno mjesto, na upit Novog lista kaže kako će tvrtka nastaviti sa svim prethodno najavljenim projektima, uključujući povećanje kapaciteta LNG terminala u Omišlju i pripremama za gradnju »malog« LNG terminala u luci Gaženica u Zadru.
- Nedavno je potpisan ugovor o nabavi, odnosno proizvodnji novog modula za uplinjavanje maksimalnog kapaciteta 250 tisuća metara kubičnih na sat. Modul će biti spreman početkom 2025. godine te se njegova ugradnja, kao i potpuna implementacija u postojeći sustav uplinjavanje na FSRU brodu LNG Croatia očekuje u trećem kvartalu 2025. godine kako bi sve bilo spremno za početak plinske godine 2025./2026. Također poučeni iskustvom rada Terminala u zadnje dvije i pol godine, tijekom prekida rada Terminala zbog implementacije novog modula za uplinjavanje odradit ćemo i niz razvojnih projekata kako bi povećali fleksibilnost, efikasnost i pouzdanost Terminala - kaže Fugaš za Novi list.
Bunkering u Gaženici
Vezano za projekt gradnje bunkering stanice za distribuciju ukapljenog prirodnog plina (UPP), dodaje, nastavljaju se sve aktivnosti na ishođenju lokacijske dozvole te svim pripremnim radnjama na izradi projektne dokumentacije. Na pitanje je li i dalje riječ o lokaciji u zadarskoj luci Gaženica, Fugaš je odgovorio potvrdno.
Novi list je zanimalo i što je s najavljenom prekrcajnom stanicom u Rijeci, na prostoru nekadašnje petrolejske luke, ali Fugaš je odgovorio kako o tome ne može govoriti dok se ne steknu uvjeti za taj projekt, za koji je LNG Hrvatska i dalje zainteresiran. Novi direktor najavljuje i razvoj drugih projekata. Započeli su aktivnosti na analizi mogućnosti hvatanja i zbrinjavanja CO2 te iskorištavanja energije sunca, a i dalje će nastaviti istraživati kako bi Terminal i dalje bio u skladu s najvećim industrijskim i ekološkim standardima.
Odlazak dosadašnjeg direktora Hrvoja Krhena u dijelu stručne javnosti se povezivao s planovima Prvog plinarskog društva (PPD), jednog od najvećih zakupaca kapaciteta LNG terminala na Krku, o pokretanju projekta manjeg LNG terminala, u suradnji sa strateškim partnerom. Kako neslužbeno saznajemo, Krhen će karijeru nastaviti u tvrtki Avenir LNG koja se bavi transportom ukapljenog prirodnog plina u manjim količinama, a s kojom je PPD već ostvario niz suradnji, od prijevoza UPP-a kamionima, do transporta ukapljenog plina manjim LNG tankerom, s terminala u Omišlju do Sardinije, prenosi Energetika.
A.B.