Ministarstvo mora nakon pobune u Lučkim kapetanijama podiže plaće do 400 eura, a zapošljavaju i nove djelatnike

Djelatnicima lučkih kapetanija plaće će ubuduće biti više između 250 i 400 eura mjesečno. Reakcija je to Ministarstva mora, prometa i infrastrukture na pobunu čitavog niza zaposlenih u sektoru sigurnosti plovidbe, diljem obale, a o čemu je prvi pisao Morski HR. Nezadovoljstvo je kulminiralo i otkazima brojnih službenika, zbog čega su pojedine lučke kapetanije naprosto desetkovane, pa sada u Ministarstvu planiraju i zapošljavati, naprosto kako bi iduća turistička sezona mogla biti sigurna.

Koeficijenti plaća zaposlenih u lučkim kapetanijama datiraju još iz propisa starog 23 godine, a oni će sada rasti, ovisno o vrsti posla kojeg pojedini djelatnik obavlja.

Kao primjer porasta plaća uzet ćemo državne službenike srednje stručne spreme koji čine  posade brodova i brodica za traganje spašavanje lučkih kapetanija.  

U odnosu na koeficijente koji su većinom utvrđeni propisom iz 2001. godine, od kada su se  samo neki neznatno mijenjali, očekivani porast koeficijenata iznosit će, primjerice, za  zapovjednika broda 45,27% (koeficijent se s 1,067 povećava na 1,55), upravitelja stroja III  vrste raste 68,66% (povećava se sa 0.919 na 1,55), mornaru na brodu 59,42% (koeficijent se s  0,897 povećava na 1,43), a za voditelja brodice 68,66% (koeficijent se s 0,919 povećava na  1,55). 

Pa iako će im plaće u pravilu rasti između 250 i 400 eura više u odnosu na dosadašnje, ukupno povećanje plaća će iznositi oko 24 posto, zbog toga što će im dio dodataka na posebne uvjete rada ući u osnovnu plaću. Sva će posada ostvariti pravo na pomorski dodatak za svaki dan ukrcaja na brod, kao i pravo na beneficirani staž za period ukrcavanja. Pretvoreno u brojke, za oko 15 dana ukrcaja, pomorski dodatak će iznositi oko 450 eura mjesečno.

Prosječno isplaćena plaća u 2023. godini:  

Zapovjednik broda : 1.800 eura 

Upravitelja stroja III vrste (stari naziv pomorski strojar): 1.700 eura 

Mornar na brodu: 1.450 eura 

Voditelj brodice: 980 eura 

- Ovo povećanje koeficijenata rezultat je snažnog zalaganja da se za ljude zaposlene u sustavu  lučkih kapetanija osiguraju bolja materijalna prava i da se primanja, koliko je to bilo moguće  u okviru državne službe, usklade sa zahtjevnošću poslova koja se obavljaju na ovim radnim  mjestima. Uzimajući u obzir prosječno neto isplaćene plaće posada brodova i brodica tijekom 2023.  godine, sva povećanja koja će uskoro stupiti na snagu pridonijet će poboljšanju materijalnog  statusa trenutno zaposlenih u lučkim kapetanijama i, vjerujemo, utjecati na atraktivnost ovih  radnih mjesta za koja su u tijeku brojni postupci zapošljavanja (kako u središnjicama tako i u  ispostavama lučkih kapetanija) - kažu nam iz Ministarstva mora

Iz Ministarstva mora podsjećaju da su upravo u provedbi obnove postojeće flote za traganje i spašavanje na moru. Za potrebe lučkih kapetanija nabavlja se 8 aluminijskih, 9 gumenih i 15 stakloplastičnih brodica, o čemu je Morski HR već i pisao.

Morski HR doznaje da je iz Lučkih kapetanija u proteklom razdoblju otišao ozbiljan broj djelatnika, no točan broj iz Ministarstva još nismo dobili, ali zato doznajemo da se provode natječaji kako bi se manjak nadoknadio. Zaposlit će se čak 63 novih djelatnika diljem obale.

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

U novom Pravilniku o odorama, djelatnicima Lučke kapetanije manji činovi i samo jedna polo majica godišnje!
U Narodnim novinama početkom siječnja izišao je novi Pravilnik o odorama djelatnika Lučkih kapetanija. No, umjesto da daju naznačiti bolja vremena ljudima koji se sve više javno bune protiv načina kako se Uprava sigurnosti plovidbe prema njima odnosi, sada je Pravilnikom određena njihova degradacija, žale nam se iz Lučkih kapetanija
VIDEO: LJUDI BJEŽE IZ LUČKIH KAPETANIJA Ovako izgleda izlazak na intervenciju po olujnom moru
ŠIBENIK - Brod Lučke kapetanije Šibenik, koji nosi ime svog grada trenutno je na raspremi, unatoč činjenici da je potpuno ispravan, kaže nam posada koja je do raspreme bila njegov sastavni dio, a sada su po nalogu Uprave sigurnosti plovidbe raspoređeni na druga radna mjesta. Osim traganja i spašavanja na
POBUNA U LUČKIM KAPETANIJAMA: “Ne možemo sigurno prevoziti pacijente! Ljudi nam odlaze, zatvaraju se ispostave, nema tko upravljati brodovima, novi se stalno kvare...”
Nezadovoljni zaposlenici Lučkih kapetanija diljem Jadrana digli su svoj glas protiv niza odluka nadležnih, koji im, kako nam tvrde, nisu osigurali adekvatne uvjete za rad, što u ovom slučaju nisu novi brodovi, koji su već tu, već nedostatak adekvatno obučene posade, te sve veći odljev postojećeg kadra koji ne želi