MIŠLJENJE SKIPERA: "Četverovez je najsigurniji način vezivanja, a evo i koliko jahtaši u malim mjestima ostave novca!"

Nakon članka u kojem smo pitali i dobili odgovor na pitanje smiju li se jahte privezivati daleko od obale, i na kojoj udaljenosti bi tada trebale biti, javio se Kristian, skiper s višegodišnjim iskustvom. On je na analitički način prokomentirao razloge, koji prema njegovom mišljenju leže u vezivanju ovakvih plovila dugačkim konopima za obalu.  

- Osobno sam radio na jahtama više od 10 godina i mogu vam reći  da je četverovez  kako smo ga mi zvalito po meni najsigurniji način vezivanja. Dva sidra u moru i dva konopa na obalu. U protivnom ste primorani baci ti samo jedno sidro a onda imate veliki problem. Morskom strujom ili vjetrom takva se jahta okreće oko svoje osi, to znači da se ona i sve šta je vezano za nju okreću i stvaraju dodatni problem jer konstantno mijenja položaj pa je za plovidbu drugih plovila veća ugroženost jer kad ste je jednom prošli, a kasnije se vraćate naza,d očekujete da je ta jahta tamo di ste je vidjeli prvi put, a ne daj Bože da vam u povratku sunce udara ravno u vas a vi mislite da je ta jahta još uvijek tamo. A opet, kapetan može reći da ima tehničkih problema pa je radi sigurnosti vezana tako - pojašnjava Kristian.

- Budemo li se bunili, oni će otići npr. u Grčku, di vam je na raspolaganju 3 tisuće i više otoka gdje ste praktički sami na otoku i možete zauzeti cijelu plažu za vas.

A ako mislite da nemamo koristi, od njih sam osobno odlazio u nabavu hrane i ostale potrepštine, a račun svih tjedan dana u marketu nije bio manji od 5.000 €, a da ne spominjem kad gostu izađu i odu u restoran ili recimo takva jahta od 60 m natoči 100.000 litara goriva ili ima neki popravak - kazuje nam ovaj skiper i poentira na konkretnom primjeru:

- Godišnji troškovi jahte dužine 40 m su od od 1.5- 2 milijuna € , pa sad vi vidite hoće li one biti privezate u hrvatskoj?

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

Smije li jahta privezivati sredstva za zabavu na ovakav način i koliko daleko od obale mora biti plovilo nakon što se priveže?
Više nautičara nam je ovog ljeta postavilo neko od ova dva pitanja iz naslova. U prvom slučaju jahta iza sebe naniže sredstva za zabavu, neka na napuhavanje, druga na nekakav pogon. U drugom slučaju plovilo u nekoj uvali baci sidro, a s druge strane se priveže dugačkim konopom za kopno.