Može li "carinski rat" na Atlantiku ozbiljno naštetiti nautičkom sektoru?

Donald Trump potpisao je uvođenje 25% poreza na uvoz iz Meksika. Isto toliko oporezivat će većinu uvoza iz Kanade, a uveo je i 10% poreza na kineske proizvode. Izgelda da je iduća na redu EU. Kako će se to odraziti na tržište nautičkih proizvoda?

Prema posljednjim potpunim podacima UN Trade Statistics Database, iz 2023. godine, EU je na transatlantska tržišta izvezla nautičkih proizvoda u vrijednosti 1,8 milijardi dolara. U to je uračunato sve, od nautičke opreme, preko kajaka, čamaca na vesla, motornih plovila i luksuznih jahti, prenosi magazin More.

- Postoji rizik da će američke carine biti uvedene, barem privremeno, što bi bilo negativno za obje strane. Radimo s našim kolegama iz drugih europskih industrija i s NMMA-om kako bismo ovu poruku jasno prenijeli donositeljima politika - izjavio je Phillip Easthill, tajnik organizacije European Boating Industry je za britanski International Boating Industry.

Složio se i predsjednik američkog udruženja National Marine Manufacturers Association, Frank Hugelmeyer. Jasno je izjavio da je Trumpovo uvođenje tarifa bilo štetno za američke brodograditelje i proizvođače u nautici, jer su Kanada, EU i UK glavna izvozna tržišta.

Transatlantski odnosi čine gotovo trećinu svjetske trgovine i 50 posto globalnog BDP-a. SAD i 27 članica EU-a čine najveći bilateralni trgovinski odnos na svijetu, s godišnjom vrijednošću transatlantske trgovine od 5,5 bilijuna dolara. Od 50 američkih saveznih država, njih 44 prošle su godine više izvozile u EU nego u Kinu.

Čak i američki  Wall Street Journal piše: „Najgluplje posljedice trgovinskog rata počinju“, ističući da carine nisu univerzalno prihvaćene ni u Sjedinjenim Državama.

Izgleda kao da je svima sve jasno, osim Donaldu Trumpu koji trenutno ipak druži moć u ruci.

J.T.