Može li "Srednji koridor" spasiti svjetsku trgovinu? Ovo su alternativna mora za prijevoz robe iz Kine
"Srednji koridor" pravac je koji bi izbjegavao i Crveno more, ali i jug Afrike i zapravo bi se oslanjao na Kaspijsko i Crno more.
Balkanski i crnomorski forum održan 15. veljače ponudio je neka zanimljiva razmišljanja i rješenja. Kako to kažu na engleskom govornom području - "desperate times call for desperate measured". Tj. "očajna" vremena potiču vas da brže i drugačije razmišljate pa su tako sudionici ovog foruma zaključili kako je rješenje neslavne situacije s Hutima postavljanje neke treće rute u skladu s prijašnjim analizama Svjetske banke.
Ona bi vodila od istočne granice Kine i Kazahstana, pa preko Kaspijskog mora (najvećeg svjetskog jezera) prema Crnom moru i onda dalje u Europu, piše Euronews.
Zagovornici "Srednjeg koridora" kažu kako on predstavlja sigurnu rutu i rutu koja skraćuje vrijeme prijevoza robe iz Kine prema Europi.
Kritičari ovakve teorije pak kažu kako je ova ruta riskantna, te uopće nije toliko sigurna i prijevoz robe prema Europi stavlja na milost i nemilost geostrateškim interesima Kine i Rusije.
Kako god bilo, Huti i dalje nesmiljeno raketiraju brodove u južnom Crvenom moru pa je prijevoz robe ovuda u zadnja dva mjeseca opao za 42 %.
Could the 'Middle Corridor' offer a secure trade route that bypasses the Red Sea?
— euronews (@euronews) February 26, 2024
The 'Middle Corridor' is a trade route that would link Chinese and European markets through Central Asia and the Caucasus. ⤵️https://t.co/lFdKWNbafB
J.T.