Na Pelješcu će se za koji tjedan instalirati uređaji nužni za modernu meteorologiju
Nakon montaže kupole, najkasnije u četvrtak instalirat će se antene na toranj, potom i testni rad uređaja. Desetljećima je, naime, Dalmacija vapila za uređajima koji su nužni za modernu meteorologiju - meteoroloških radarima.
Ove godine konačno je krenula realizacija tako dugo čekanog i željenog projekta. U sklopu Metmonic projekta DHMZ-a kupljeno je šest sasvim novih meteo radara od koji su tri predviđena za područje Jadrana.
Od toga su ranije ove godine postavljeni prvo Debeljak kod Zadra, potom i Goli kod Pule. Već je s ova dva radara dobrim dijelom pokriven veći dio hrvatske obale i otoka, no nepokriven je ostao krajnji jug - uglavnom dubrovačko područje.
Uskoro će se i to promijeniti jer je DHMZ ovaj tjedan objavio da je počela montaža posljednjeg meteo radara na Jadranu i to na vrhu Uljenje. Nakon montaže kupole, najkasnije u četvrtak slijedi instaliranje antene na toranj, potom i testni rad uređaja. Puštanje u radarske snimke javno mogli bi se dogoditi krajem listopada ili početkom studenog. Time će cijela naša obala i more biti pokriveni mjerenjima meteoroloških radara što će značajno doprinijeti boljem proučavanju sustava koji prolaze preko Jadrana, kao i kratkoročnom (nowcasting) prognoziranju kretanja oborina i olujnih sustava.
Inače, projektom METMONIC uspostavlja se moderan sustav meteorološkog motrenja i osigurava pokrivenost cjelokupnog područja Hrvatske radarskim mjerenjima te mreža meteorološko-oceanografskih plutača, kao i mreža automatskih meteoroloških postaja.
Sve navedeno omogućit će još bolju podršku DHMZ-a održivom i gospodarskom razvoju Hrvatske te svim vitalnim službama u zaštiti života, dobara i okoliša informacijama o vremenu, klimi, vodama i kvaliteti zraka. Time i naša najvažnija nadležnost, a to je izdavanje upozorenja na opasne vremenske i hidrološke pojave, dobiva novo značenje i daje posebnu odgovornost prema generacijama koje dolaze - istaknula je glavna ravnateljica DHMZ-a, Branka Ivančan-Picek.
I.G.