Na relaciji Zagreb - Split od 2026. novi vlakovi - Više polazaka i kraća vožnja

U Splitu je potpisan ugovor o kupoprodaji šest elektrodizelskih motornih vlakova za povezivanje Splita i Zagreba. Kakvi su to vlakovi, kad kreću u promet, koji su planovi za unaprijeđenje željezničkog sustava - za "Studio 4" otkrili su predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila Josip Ninić.

- HŽ Putnički prijevoz će napokon zamijeniti nagibne vlakove koji su nabavljeni 2004. godine. Isporuku prvog vlaka očekujemo 24 mjeseca od potpisa ugovora, znači oko srpnja 2026. godine. Nakon toga svaki mjesec će biti isporučen po jedan vlak. Do kraja 2026. godine imat ćemo svih šest vlakova, potpuno obnovljenu flotu, nove visoko komforne, moderne vlakove za daljinski promet - rekao je Željko Ukić.

Vlakovi će povezivati Split i Zagreb

- Omogućit ćemo više dnevnih polazaka, što iz Splita, što iz Zagreba. To će naravno ovisiti o propusnoj moći pruge. Dignut ćemo kvalitetu prijevoza u odnosu na vlakove kojima danas raspolažemo - dodao je Ukić.

Josip Ninić iz Končara otkrio je kako se radi o vlakovima koji kombiniraju elektromotorni pogon i dizel-električni pogon.

- To su svojevrsni hibridi ili bimodalni vlakovi za koje smo zaključili da bi bili optimalno rješenje za jednu složenu, zahtjevnu prugu između Splita i Zagreba. Ta pruga ima karakteristike brdske pruge u većem dijelu i zapravo ćemo imati vlak koji će do Oštarija voziti kao elektromotorni, a od Oštarija prema Splitu kao dizel-električni. Time ćemo iskoristiti što je god moguće više dio mreže koji je elektrificiran, a za brdski, zahtjevni dio koristiti dizel motore - kazap je Ninić.

Naglasio je kako će putnici imati visoki komfor.

- To je vlak za daljinski promet, bit će visoko komforna sjedala, zona u kojoj će se putnici moći osvježiti, automati u kojima će biti određena ponuda, više prostora za bicikle, klima, wi-fi usluga. Ono što je za nas najveći izazov je da oni budu cijelo vrijeme sigurni, aktivna i pasivna sigurnost, i da ti vlakovi zapravo imaju dovoljnu snagu da savladaju zahtjevnu dionicu - rekao je Ninić.

Za nove vlakove treba pripremiti željezničku infrastrukturu.

- Tvrtka HŽ Infrastruktura intenzivno radi na željezničkoj infrastrukturi. Dionica prema Splitu se obnavlja i priprema. Najave kolega iz Infrastrukture su da će s voznim redom za 2027. godinu ta dionica pruge biti spremna. Značajno će se smanjiti vrijeme vožnje na toj dionici. Cilj je 2027. uvesti jednu novu ponudu između Zagreba i Splita, što je više moguće dnevnih polazaka. Mi smo planirali za početak četiri polaska iz Splita, četiri polaska iz Zagreba. Na taj način bi željeznicu digli na jednu višu razinu - rekao je Ukić.

Naglasio je kako je cilj vratiti putnike na željeznicu putem raznih ponuda i pogodnosti vezanih za putovanja vlakom.

I.B.