Na Zagrebačkoj obali svečano obilježen početak izgradnje Rijeka Gateway kontejnerskog terminala
Na Zagrebačkoj obali svečano je obilježen početak izgradnje Rijeka Gateway kontejnerskog terminala, koji će biti najsuvremeniji u ovom dijelu Europe i glavna ulazna točka u Hrvatsku i na tržišta zaleđa.
Ovim je ujedno obilježen početak pedesetogodišnjeg koncesijskog razdoblja tijekom kojeg će Rijeka Gateway upravljati terminalnom na Zagrebačkoj obali, javlja Novi list.
Terminal bi trebao biti operativan 2025. godine. Dubina mora uz operativnu obalu bit će 20 metara, a dosad je uređeno 400 metara operativne obale, čemu će se kroz 10 godina dodati još 290 metara.
- Slika riječke luke bitno se mijenja. Pred vratima je jedna potpuno nova era za Rijeku koja se vraća gdje joj je mjesto - rekao je ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.
Koen Benders, prvi čovjek Rijeka Gatewaya, ponosan je na ostvareno: uvjeren je da će tu posao naći više od 300 ljudi, a na poslovima vezanim uz tvrtku njih još 800.
- Zajedno pretvorit ćemo ove planove u stvarnost. Mi ulažemo u naše okružje - rekao je Benders.
Velik je, zapravo povijesni dan za Rijeku, poput onih davnih kad smo imali Torpedo, rekao je riječki gradonačelnik Marko Filipović.
- Realizacija ovog projekta ne znači samo investicije na lučkom području, nego sasvim novu prometnu sliku u gradu. Završetkom ceste kojom smo se provozali dok smo dolazili do ovog terminala značajno će se rasteretiti promet u centru i zapadnom dijelu grada.
Očekujemo i ovih 1.250 metara koje nas dijele do Žabice, a 2025. očekujemo završetak radova na autobusnom kolodvoru i spoj s ovim dijelom ovdje - rekao je Filipović.
Među ostalima je govorio i državni tajnik Ministarstva mora Josip Bilaver.
- S ovim današnjim korakom, početkom izgradnje terminala, riječka luka je sad više nego ikada prije korak bliže tome da zauzme vodeću ulogu u prekrcaju tereta na Sjevernom Jadranu, da se pozicionira kao glavno intermodalno središte Sjevernog Jadrana i da postane najvažniji morski izlaz za Središnju i Jugoistočnu Europu - rekao je Bilaver.
Budući terminal u riječkoj luci bit će najsuvremeniji u ovom dijelu Europe i bit će glavna ulazna točka u zemlju i na tržišta zaleđa, a trebao bi biti operativan 2025. godine. Za cilj ima preuzeti vodeću ulogu u prekrcaju tereta na sjevernom Jadranu te postati najvažnijim morskim izlazom za središnju i jugoistočnu Europu.
- Terminal će biti brži i efikasniji jer ćemo imati tehnologiju i opremu kojom ćemo biti najučinkovitiji u ovom trenu, da što brže možemo obaviti naše operacije - istaknuo je financijski direktor tvrtke Rijeka Gateway Tomislav Žunić te naglasio kako se radi na zelenoj agendi jer žele imati terminal koji nema ugljični otisak.
Dodajmo kako je današnjom svečanosti, uz obilježavanja početka izgradnje novog terminala, ujedno obilježen i početak pedesetogodišnjeg koncesijskog razdoblja tijekom kojeg će Rijeka Gateway upravljati njime.
Početak radova simbolično su označili, pritiskom na gumb, tri učenice riječke Osnovne škole Podmurvice, koje su imale najbolje radove na temu riječke luke. Svečanost je obilježena i vatrometom te nastupom bubnjara.
Valja spomenuti da je preduvjet za početak rada Rijeka Gateway terminala puštanje u promet ceste D 403, koja riječku obilaznicu sa čvora Škurinje izravno povezuje sa Zagrebačkom obalom.
Kako se moglo čuti na ovoj svečanosti, u tijeku su tehnički pregledi prometnice u raznim segmentima. Kad će biti u prometu? Očekuje se to početkom listopada, bude li sve u redu.
A.B.