Najnoviji američki nosač zrakoplova prošao je morska ispitivanja nakon modernizacije
Prvi američki nosač zrakoplova nove generacije, Gerald R. Ford, uspješno je završio morska ispitivanja uz obalu Virginije u pripremi za svoje prvo operativno raspoređivanje, javlja Naval Today .
Prema pisanju publikacije, ispitivanja su uslijedila nakon šest mjeseci održavanja i modernizacije broda u brodogradilištu Huntington Ingalls Industries u Newport Newsu. Radovi provedeni na brodu Gerald Ford uključivali su modernizaciju dizala streljiva i otklanjanje tehničkih problema uočenih tijekom probnog rada broda.
Nakon završetka testova, nosač zrakoplova krenuo je prema matičnoj luci, pomorskoj bazi Norfolk, gdje će posada biti obučena i osposobljena za potrebnu certifikaciju prije nego što bude poslana u kampanju.
Očekuje se da će Gerald Ford napustiti Norfolk u kasno ljeto/ranu jesen 2022.
Podsjetimo, gradnja nosača zrakoplova Gerald Ford započela je u brodogradilištu Huntington Ingalls Industries u Newport Newsu u kolovozu 2005. godine, a kobilica je položena u studenom 2009. godine. U listopadu 2013. godine brod je porinut, a od srpnja 2017. formalno je uključen u sastav američke ratne mornarice. No, nosač zrakoplova imao je dosta poteškoća i posljednje udarne testove prošao tek u kolovozu 2021. godine.
Drugi nosač zrakoplova nove generacije, John F. Kennedy, trebao bi ući u službu 2024. godine. U narednim mjesecima očekuje se polaganje trećeg takvog broda, Enterprisea.
Duljina pilotske piste nosača zrakoplova tipa Gerald Ford je 333 metra, maksimalna širina je 78 metara. Opremljen s dva nuklearna reaktora, može postići brzinu od preko 30 čvorova. Posada broji 508 časnika i 3789 mornara, kao i oko 2600 zrakoplovnog osoblja.
Radi vlastite zaštite, nosač zrakoplova je naoružan protuzračnim raketnim sustavima – dvije instalacije RIM-162 ESSM i RIM-116 RAM, kao i tri protuzračna topnička sustava Phalanx CIWS od 20 mm i četiri mitraljeza kalibra 12,7 mm.
Nosač zrakoplova može primiti do 90 zrakoplova i helikoptera, uključujući lovce pete generacije F-35.
Prema proračunima kreatora, elektromagnetski katapulti EMALS, prvi put korišteni na brodovima ove vrste, omogućit će izvođenje oko 160 letova dnevno s vršnim opterećenjem do 220 naleta. Mogućnosti nosača zrakoplova klase Nimitz koji su trenutno u službi američke mornarice ograničene su na 120 naleta dnevno.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
ISCURIO PORAZNI IZVJEŠTAJ Najskuplji brod američke mornarice ne može ni sebe obraniti
Prvi nosač zrakoplova Turske ratne mornarice krenuo u pomorska ispitivanja