NAKON "OMIŠA", STIŽE "UMAG" Drugi obalno-ophodni brod krenuo s probnom plovidbom!

Tri i pol mjeseca nakon porinuća drugog od pet naručenih obalnih ophodnih brodova, tzv. Novogradnja 541, odnosno budući OOB-32 Umag počeo je s testnom plovidbom. Prije dva dana, točnije u srijedu 16. listopada, a onda i u četvrtak 17. listopada, Novogradnju 541 moglo se vidjeti kako isplovljava iz Brodosplita prema Čiovu i Šolti, te se istim putem vraća natrag, piše specijalizirani portal Obrana i sigurnost, Obris.

Kako je 01. srpnja priopćilo Ministarstvo obrane RH, nakon porinuća uslijedilo je završno opremanje i uređenje, nakon čega će započeti i propisane probne vožnje i bojno gađanje. Probne vožnje započele su ovoga tjedna, a u Ministarstvu obrane očekuju da će se Brodosplit držati dogovorenog roka i isporučiti brod krajem godine.

Naime, to je na sjednici Odbora za obranu Hrvatskog sabora, održanoj 09. listopada, najavio ravnatelj MORH-ove Uprave za materijalne resurse Ivica Grebenar, budući je u aktualnom rebalansu proračuna stavka za OOB porasla s početne nule na 5,7 milijuna eura:

- Ta proizvodnja iz serije ide dosta dobro – kao što je već rečeno, trebao bi biti završen do kraja godine, i onda smo shvatili da postoji realna mogućnost da nastavimo taj projekt od kojeg mi ne možemo odustati i onda smo faktički planirali nova sredstva koja u onom trenutku kad je bio ovaj proračun planiran nije bilo realno  za očekivati.

Što se tiče iznosa od 5,7 milijuna eura, radi se o iznosu koji je za OOB bio planiran još za prošlu godinu, napomenuo je Grebenar:

- Mi smo imali neko vrijeme zastoj u potpunosti u proizvodnji. Postavili smo si pitanje da li proizvođač može uopće završiti s obzirom na situaciju u kojoj se našao… da li može završiti cijeli ovaj projekt, pa smo onda krenuli u razgovore s njima i došli smo do jednog dodatka ugovora s kojim smo probili led, ali samo za prvi brod iz serije. Znači, mi imamo od ranije isporučen prototip i onda smo s Dodatkom 6 probili led, da tako kažem, savladali rizike, odnosno našli odgovore na te rizike i sklopili ugovor za prvi brod iz serije.

Probijanje leda o kojem je govorio Grebenar treba zahvaliti i promjeni na čelu Ministarstva obrane, gdje je notornog Marija Banožića nakon prometne nesreće koju je skrivio zamijenio Ivan Anušić, postavivši si nastavak izgradnje obalnih ophodnih brodova kao jedan od prioriteta. No za razliku od čelnih  ljudi MORH-a koji su trenutno zadovoljni nastavkom projekta, HDZ-ov koalicijski partner HSLS, odnosno njegov član saborskog Odbora za  obranu Darko Klasić smatra da je to promašena investicija:

- Ti brodovi će nam služiti kao ophodni čamci koji zapravo nemaju nikakvu svrhu osim onog topa od 30 mm, nemamo niti protubrodske, protuzračne ni protupodmorničke sposobnosti… Puno za nekakav projekt za koji ćemo u krajnosti uložiti pola milijarde kuna nekadašnjih … Mislim da je to, onako, projekt koji ja ne bih gurao dalje…

No projekt izgradnje obalnih ophodnih brodova za HRM i Obalnu stražu-nakon punih 10 godina od potpisivanja ugovora – ipak ide dalje, što dokazuje i početak probne plovidbe budućeg OOB-32 Umag.

Lidija Knežević