Natrpana Splitska luka - stanje postaje neizdrživo?
Splitska gradska luka svake ljetne subote izgleda poput košnice. Jedni putnici završili su svoju jadransku avanturu, drugi tek stižu, sve se obavlja u svega sat-dva. Više od stotinu brodova dođe i ode u kratkom vremenu.
Na stotinjak brodova u vrlo ograničenom prostoru stvara efekt sardina u konzervi. Osjećaj koji nije nimalo ugodan. Pitanje je kako u akvatorij luke Split smjestiti toliko broj brodova, a da sve zajedno ne djeluje kaotično? Pogotovo kad na sve to i same studije sigurnosti kažu kako bi istodobno u jednom redu trebalo biti najviše tri broda. Realnost je da ih bude i do deset, a ne radi se o malim pasarama već o brodovima ozbiljnih gabarita.
Izmjenama Zakona o pomorskim lukama, na temelju studije sigurnosti, već je ovoga ljeta trebao biti ograničen broj brodova koji se istodobno mogu privezati. No, i dalje svjedočimo povećim gužvama u vrijeme izmjene gostiju, odnosno tijekom vikenda, jer brodari nemaju alternative za ukrcaj i iskrcaj putnika, piše Dalmacija danas.
Privatni brodari se stoga i dalje "gužvaju", zarađuju i svejedno se zahvaljuju splitskoj Lučkog upravi koja im, kako kažu, izlazi u susret jer, riječima Ante Rakuljića iz Hrvatske udruge privatnih brodara za HTV:
- Mi trenutno alternativu nemamo, imamo planove za alternativu, ali je trenutno ta luka još nerealizirana. Voljeli bismo da mogu stati samo tri broda, ali, jednostavno, treba smjestiti 100 brodova u ograničeni akvatorij luke Split.
Domagoj Maroević, ravnatelj Lučke uprave SDŽ, napominje i kako se prema konkretnim promjenama ipak ide:
- U ovom trenutku u pripremi imamo gotovo 50 projekata izgradnje lučke infrastrukture. Najznačajniji projekt je izgradnju luke u Krilu Jasenice koja je bila dugo na čekanju. Riječ o investicije vrijednoj više od 10 milijuna eura.
Izgradnjom luke u Krilu i dovršenjem brze ceste Split-Omiš, donosi Dalmacija danas, riješile bi se i ovakve gužve ne samo u splitskoj nego i u trogirskoj i u drugim lukama koje više ne mogu podnijeti ovoliki broj mini-kruzera.
Do tada, sardine će se i dalje tiskati u "konzervi" koja je dom za flotu od preko 400 brodova, ali riječima ravnatelja Lučke uprave SDŽ, generira i bitne milijune eura prihoda te zapošljava nemali broj domaćih ljudi.
J.T.