NEODRŽIVO STANJE U RIBARSTVU Brodovi dvostruko stariji od kapetana

Trenutačno stanje u ribarstvu dugoročno je neodrživo. Otkupne cijene ribe ostale su na istoj razini od prije 15 godina, dok su cijene plavog dizela rasle tri puta, kao i ostali ulazni troškovi poput kante motornog ulja koja je koštala 100 kuna, a sad košta čak 236, čulo se na sastanku predstavnika Odbora za ribarstvo HPK s ministricom poljoprivrede Marijom Vučković.

Naglašen je i problem starosti brodova, koji se trebaju obnoviti, a dostupni europski fondovi im, tvrde, to ne omogućuju, piše Večernji list.

– Tijekom pregovaranja o ribarstvu pri ulasku RH u EU nije uzeta u obzir starost brodova, koji su trenutačno veliki rizik za poslovanje ribara. Ribarski brodovi u prosjeku su dvostruko stariji od kapetana koji ih voze. S druge strane, jedina smo članica EU čija Uprava za ribarstvo i inspekcija ima zrakoplovne snage i dronove vojne namjene izraelske proizvodnje. Taj nerazmjer između ribara koji vode bitku na tržištu i golemih ulaganja u kontrole i državni aparat nikako nije dobar za cijeli sektor i njegovu učinkovitost. Da može, svaki drugi vlasnik dao bi brod u rezalište jer se rad ne isplati. Zabrinjava nas i budućnost kočarskog ribolova koji se svaki danom smanjuje – upozorio je predsjednik Odbora i kolumnist Morskog HR, Petar Baranović.

Ni operativni programi za ribarstvo nisu bili dostupni malim ribarima zbog čega je među njima golemo nezadovoljstvo. Zato predlažu da se u novom programskom razdoblju sredstva za ribarstvo usmjere na jačanje tržišne pozicije i sufinanciranje tehničke ispravnosti te na unapređenje sigurnosti plovila modernizacijom i rekonstrukcijom.

U priopćenju HPK napominje se da ministrica, među ostalim, rješenje za manje ribare vidi u udruživanju u proizvođačke organizacije, osobito u dijelu investiranja u preradu. Što se tiče ulaganja u obnovu brodica i kupnju novih, ne postoji mogućnost financiranja preko fondova i nacionalne omotnice, ali će resorno ministarstvo razmotriti mogućnosti financiranja preko HABOR-a ili HAMAG-a.

I.B.