Njemačka će dobiti veliki kopneni LNG terminal
Gradit će se veliki kopneni terminal vrijedan milijardu eura, umjesto plutajućeg terminala u Stadeu.
Shareholder Partners Group, u ime svojih klijenata Enagás, Dow i Buss Group, osigurala je financiranje za veliki infrastrukturni projekt, također poznat kao Hanseatic Energy Hub (HEH), LNG terminal koji bi se trebao graditi u njemačkom Stadeu u Južnoj Saskoj, Njemačka. Na toj lokaciji sada se nalazi FSRU LNG.
EPC specijalist Técnicas Reunidas i njegovi partneri FCC i Enka dobili su ugovor za izgradnju budućeg fleksibilnog energetskog čvorišta u Stade Industrial Parku. Računa se da će oko milijardu eura bit će uloženo u izgradnju terminala, prenosi portal Energetika.
Hanzeatsko energetsko čvorište pomoći će u osiguravanju buduće opskrbe Njemačke energijom nakon planiranog puštanja u pogon 2027. Prije dvije godine, njemački regulatorni ured za tržišta plina odobrio je objektu izuzeće od tarifa i propisa o pristupu mreži na 25 godina.
U početku će HEH služiti kao uvozni terminal za LNG, prirodni plin i ukapljeni biometan, a potom i za amonijak, kao ugljično neutralni nositelj energije na bazi vodika. Nakon što HEH uđe u rad, FSRU Energos Force, kojeg je unajmila njemačka savezna vlada, isplovit će iz Stadea.
Plutajući LNG terminal, koji je na lokaciji od ožujka 2024., nastavit će osiguravati opskrbu plinom u kratkom roku dok se ne dovrši učinkovitiji kopneni terminal. Hanseatic Energy Hub imat će kapacitet od 13,3 milijarde m3 prirodnog plina godišnje. Ukupno 90% ovog volumena dugoročno su rezervirala tri europska energetska velikana EnBW, SEFE i ČEZ, a preostali kapacitet rezerviran je za kratkoročne rezervacije. Dugoročni ugovori uključuju opciju prelaska na nositelje energije na bazi vodika u kasnijoj fazi. Terminal je certificiran od strane tijela za izdavanje dozvola da je spreman za amonijak.
Nakon razvojne faze koja je trajala više od šest godina, projekt Hanzeatskog energetskog čvorišta konačno ulazi u sljedeću fazu. Španjolska tvrtka Enagás povećala je svoj udio u Hanzeatskom energetskom čvorištu s 10% na 15% i pruža tehničke smjernice za izgradnju terminala Stade, kojim će na kraju upravljati, prenosi portal Energetika.
I.N.