Novi ophodni brod Omiš nije bio na važnoj pomorskoj vježbi - Pronašli ga u šibenskom remontu!
ŠIBENIK - Neki dan je bila velika fešta: u Bračkom kanalu održana je pomorska vježba “COASTEX 22” u kojoj su sudjelovali brojni brodovi, strani i naši. Sve u sklopu tzv. “13. Plenarne konferencije Foruma europskih obalnih straža (ECGFF)”. Pod predsjedanjem Obalne straže Republike Hrvatske. U hotelu “Lav”.
Tako je bilo javilo Ministarstvo obrane, a na međunarodnom skupu bio je i sam Mario Banožić, još uvijek ministar obrane.
Tih su se dana u kanalu pred Splitom okupili goropadni mlađahni gumenjaci, vremešni minopolagači iz ratnih devedesetih, pa patrolni čamci iz ranih osamdesetih, do beogradskog spasilačkog starčića iz sredine sedamdesetih. Hrvatska Obalna straža na djelu!
Promaknulo je mnogima da nekidan u splitskom akvatoriju, među svom tom uparađenom čeličnom gerijatrijom, prsiju okićenih nekim davnim vježbama i bitkama, nije bilo rodonačelnika svijetle budućnosti hrvatske Obalne straže - obalnog ophodnog broda “Omiš”, piše Šibenski.
Samo da vam približimo što nam znači taj brod, evo riječi admirala Roberta Hranja, bivšeg zapovjednika Mornarice i aktualnog načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga, izrečenih prije dvije godine:
- To je izvanredan brod, dosad najbolji brod u Hrvatskoj ratnoj mornarici!
Ili, ministar Super Mario, lani:
- Ovi brodovi bit će na ponos Hrvatskoj ratnoj mornarici, ali i cijelom gospodarstvu. Također, bit će i izvrsna referenca za Hrvatsku ratnu mornaricu i za ‘Brodosplit’ na svjetskom tržištu.
Ostala četiri na trenutak zaboravimo, ionako ih nema. Ali, ljudi, nema ni “Omiša”! To vam pokušavamo reći, to je promaknulo svima dok su vježbali u Bračkom kanalu.
Parada bez kraljevića
Hm, nešto je čudno kad paradnog konja nema na paradi. A još proljetos spašavao je neustrašivo jedrilicu između Cavtata i Dubrovnika: na dvije milje od obale, pod udarima maestrala, po moru čije je stanje bilo 1 do 2!
A ono u svibnju 2021. godine?! Usred pandemije, redovitog trajekta nije bilo tog subotnjeg popodneva, naš “Omiš” nije časio ni časa, superiorni ministar odmah je dao dozvolu i naš ophodni brod prebacio je dvadesetak biskupa i nadbiskupa s Hvara - gdje su svečano ophodili ustoličenje novog ordinarija - natrag u Split.
I umjesto da se nekidan u hotelu “Lav”, i kasnije na moru, kočoperi prepričavajući anegdote i podvige, “Omiš” se ušutio. Sam u dalekom kutu...
Našli smo ga - u Šibeniku!
Eno ga na remontu u “Iskrinom” brodogradilištu! Onamo je na popravke u “Velimir Škorpik” odlazila i flota Jugoslavenske ratne mornarice. Čiji su stari brodovi danas okosnica moderne hrvatske Obalne straže.
Roko Vuletić, direktor remontnog škvera, nije htio priznati čak ni bjelodano - da je brod kod njega na popravku. Zamolio je da se za informacije u vezi s “Omišem” obratimo Ministarstvu obrane, piše Šibenski koji doznaje da se ophodni brod u šibenskom škveru nalazi već 40 dana . No ta informacija nije stigla iz MORH-a, gdje vlada silenzio stampa, kad su novinarski upiti u pitanju.
Mlad, a već tako star! Ni četiri godine... Pa što je bilo? Pojma nemamo, navodno vlaga na električnim instalacijama. Neki čak spominju i prodor mora, ali ne bismo se usudili tvrditi bez nalaza. Tako su svašta i prije govorili zli jezici: da brod ne valja, da ne može izdržati malo mora, da je spor, da su ga u gradnji mijenjali, produljili mu trup, otežali ga, stavili masivniji i sporiji motor, pa dodavali bočne stabilizatore da ga val i bočni vjetar ne valjaju baš toliko, čime je opet dobio na masi...
D.G.