Opet produljen rok za dovršetak “ukletog” projekta koji je proglašen strateški bitnim za RH
Pa dokle više – pitaju se stanovnici Pule koji godinama prate trakavicu oko realizacije 60 milijuna eura vrijednog projekta izgradnje nautičko – turističkog kompleksa Sveta Katarina – Monumenti, koji je trebao biti finaliziran prošle godine. No projekt kojeg Vlada RH smatra strateški bitnim za Hrvatsku opet je zapeo pa su Banski dvori opet odobrili koncesionaru produljenje roka za dovršetak cijele priče.
Projektu je već prolongiran u travnju 2015. godine kada je tadašnja Vlada odobrila koncesionaru Kermas Istra d.o.o. produljenje rokova za dostavu garancije banke radi dobrog izvršenja posla, lokacijske i uporabne dozvole za jednu godinu. Tada je problem bio GUP Grada Pule.
Ovaj put tvrtka Kermas Istra d.o.o. tražila je resorno ministarstvo produljenje rokova za ishođenje uporabne dozvole za dio luke posebne namjene – luke nautičkog turizma Sv. Katarina – odnosno za 138 veza u moru do 31. prosinca 2022. godine, rok za izgradnju 262 veza u moru i 42 veza na kopnu do 31. siječnja 2022. godine, a pomorskog dobra izvan lučkog područja do 31. prosinca 2023. godine.
Vlada je udovoljila zahtjevu koncesionara, koji je ušao u posjed tek 22% od ukupnog područja, jer za preostalih 78% nije ispunio pretpostavke.
Vlada u obrazloženju navodi kako je javno nadmetanje za realizaciju Razvojnog projekta Brijuni Rivijera na lokaciji otok Sv. Katarina – Monumenti kao nedjeljivu cjelinu uključivalo, osim koncesije na pomorskom dobru, i sklapanje ugovora o prijenosu prava građenja i osnivanju prava služnosti na nekretninama u vlasništvu Republike Hrvatske i Grada Pule.
Međutim ti ugovori do danas nisu sklopljeni budući da je Rješenjima uprave za zaštitu kulturne baštine Ministarstva kulture cjelokupno područje proglašeno kulturnim dobrom pa je sklopljen samo Ugovor o koncesiji na pomorskom dobru.
Iako je tvrtka Kermas Istra d.o.o. dobila jedinstvenu koncesiju za izgradnju i gospodarsko korištenje triju zasebnih funkcionalnih tehnoloških cjelina – za „Luku nautičkog turizma – Sveta Katarina“, luku nautičkog turizma „Luka 2“ i pomorskog dobra izvan lučkog područja – za svaku od njih mora zasebno ishoditi građevinsku i uporabnu dozvolu.
No zavrzlamama mu tu nije kraj.
Muke po sudovima i zemljišnim knjigama
Zbog postupka koji se vodi pred općinskim sudom u Puli između Republike Hrvatske i tuženika Anđele Moras, Roberte Moras i Deana Šafaradina, koncesionaru je onemogućen ulazak u posjed dijela luke „Luka 2“. S druge strane da bi uopće ishodio građevinsku dozvolu za “Luku 2” koncesionar bi morao prethodno ishoditi građevinsku dozvolu za rekonstrukciju pristupne prometnice županijskog značaja, koja čini pristupnu prometnicu luci.
No zemljišna čestica br. 1331/5 k.o. Štinjan Nova, preko koje prolazi prometnica, upisana je kao pomorsko dobro zbog čega koncesionar ne može ishoditi građevinsku dozvolu dok se status čestice ne izmijeni u zemljišnoj knjizi.
Zbog svega navedenog prava i obveze za luku nautičkog turizma „Luka 2“ stavljene su u mirovanje do dana stupanja koncesionara u posjed spornog zemljišta.
Vlada je, stoga, usvojila zahtjev koncesionara za ponovnim produljenjem roka za ishođenje uporabne dozvole za luku nautičkog turizma Sv. Katarina do 31. siječnja 2022. godine za 262 veza u moru i 42 veza na kopnu, dok je za 138 vezova u moru rok produljen do 31. prosinca 2022. godine.
Produljen je i rok za izgradnju i predaju uporabne dozvole za pomorsko dobro izvan lučkog područja do 31. prosinca 2023. godine, jer je koncesionar uspio ishodovati građevinsku dozvolu za izgradnju hotela u ožujku 2021. godine – stoji u obrazloženju Vladine odluke.
Projekt od strateškog značaja za RH
Izgradnja nautičko – turističkog kompleksa Sveta Katarina – Monumenti razvija se u sklopu programa Brijuni Rivijera, i definiran je kao projekt od posebnog značaja za Republiku Hrvatsku, Istarsku županiju i Grad Pulu.
Kompleks obuhvaća površinu od 46 hektara na kojoj bi se trebale nalaziti dvije luke nautičkog turizma s 550 vezova u moru, oko 1000 vezova na kopnu te hotelski kompleks. Vrijednost projekta koji je trebao biti gotov još prošle godine, procjenjuje se na nešto više od 60 milijuna eura.
K.B.
PROČITAJTE JOŠ:
PULA: Hoće li marina Sv. Katarina biti dovršena na vrijeme?