OTOČANI OGORČENI: "Neka nam netko objasni pljačkaško poskupljenje prijevoza katamaranima!"
Od pandemijske krize, preko rata u ukrajini, pa dizanjem cijena transporta, poskupljenja ima na sve strane i nitko na njih nije imun. No najizloženije skupine su, osim umirovljenika, zapravo otočani. Jedan od njih obratio nam se pismom u kojem pokušava kroz nekoliko pitanja dobiti odgovor na pitanje: "zašto"?
Ogorčeni Hvaranin (podaci poznati redakciji), potaknut, kako kaže "pljačkaškim" poskupljenjima svega, pa i brodskog prijevoza na otoke, poslao je nekoliko pitanja koja je prethodno slao na adrese linijskih prijevoznika Krilo.hr i Jadroliniju, i na koja naravno, nitko nije odgovorio, ali se nada da će možda novinarima odgovoriti. Pismo prenosimo u cijelosti:
- Možda nakon vaše objave saznamo nešto više, ali vjerojatno su i to samo floskule. Riječ je o pretjeranim cijenama karata za katamarane koji nisu subvencionirani od strane države na području Splitsko-dalmatinske županije, pogotovo u mjestu Hvar koje ima najviše dnevnih linija s kopnom.
Godinu za godinom: 70, pa 100 kuna, onda 20. pa 25 eura!
Ne ulazeći u poslovnu politiku Krila i Jadrolinije te TP-linea, jasno je da su karte svake godine sve skuplje, pa tako dolazimo do cijene karte Hvar - Split od 25 eura. Prošle godine 20 eura, godinu ranije 100 kuna, a prije toga oko 70 kuna.
Javnost grada Hvara je željna odgovora na sljedeća pitanja: Kako opravdavate da je cijena karte u dvije godine skočila skoro duplo? Kako objašnjavate nesrazmjer u cijenama pojedinih dionica? Na primjer, cijena karte Split - Dubrovnik je 50 eura, a dionica Hvar - Dubrovnik je također 50 eura, iako je puno kraća udaljenost nego Split - Dubrovnik.Dionica Split - Hvar je 25 eura, a Split - Korčula 30 eura, iako je udaljenost od Splita do Korčule duplo duža nego od Splita do Hvara.
"Imaju li cijene pokriće u udaljenosti ili je riječ o kartelskom udruživanju?"
Imaju li cijene karata pokriće u udaljenosti ili su cijene proizvoljne i vode se samo prema ekonomskoj računici gdje je luka Hvar najisplativija dionica? Jesu li Krilo, Jadrolinija i Tp-line u dogovoru oko cijena karata? Cijene su kod sve tri kompanije iste, što povlači potencijalno kartelsko udruživanje u svrhu podizanja cijena, što je kažnjivo zakonom? Može li lokalno stanovništvo očekivati popust za neku od 20-ak dnevnih linija koje prijevoznici imaju tokom ljeta?
Na niti jedno od ovih pitanja nitko nije odgovorio, ali možda će Vama, ako krenete pisati članak o tome, odgovoriti.
Zimi ne plove čim zapuše maestral, ali ljeti i po najvećem nevremenu voze
Danas, 31. svibnja Ministarstvo je podignulo i cijene subvencioniranih linija za 80 %. Sve ovo je postalo parodija. Zimi katamarani ne voze čim zapuše maestral, ali ljeti i po najvećem nevremenu voze. Uz to, Jadrolinija na subvencioniranu liniju koja plovi Split - Hvar - Vela Luka - Lastovo ljeti stavi najmanji, najstariji i najsporiji katamaran, dok za linije koje naplaćuju 25 eura voze najveći katamarani.
Otočani su građani drugog reda sve više i više. Nadam se da ćete ovu temu uzeti u obradu, a svakako bi bilo dobro provjeriti što o tome misli i lokalna samouprava, pogovoto Vela Luka i Lastovo koji litu pate najviše zbog karampane koja im vozi do otoka, upozorava i pita se ovaj otočanin s Hvara, a mi smo njegove upite proslijedili prijevoznicima. Odgovore ćemo objaviti čim ih dobijemo.
D.G.