OTOK REKORDER Iza Rovinja i Poreča, Vir je po broju noćenja najbolja domaća turistička destinacija
VIR – Vir je u lipnju treća najbolja domaća turistička destinacija s ostvarenih 232,8 tisuća noćenja iza vodećeg Rovinja s gotovo 440 tisuća i Poreča s 266,7 tisuća noćenja domaćih i stranih gostiju. Samo je šest destinacija ostvarilo više od 200 tisuća noćenja, pa voditelj Turističke agencije Vir turizam poručuje:
S više od 232,8 tisuća noćenja u lipnju Vir je treća najuspješnija turistička destinacija u Hrvatskoj iza Rovinja s 439,7 tisuća i Poreča s 266,7 tisuća noćenja domaćih i stranih gostiju. U lipanjskih top 10 hrvatskog turizma plasirali su se još Medulin (215,9 tisuća), Umag (213,2), Mali Lošinj (209,1), Vrsar (176,5), Tar (176,2), Funtana (175,2) i Novalja (165,3) kao deseta domaća turistička destinacija. Preciznijih 232.822 lipanjskih noćenja na otoku Viru predstavlja rast od 3,34 posto u odnosu na lanjskih 225.305, dok su brojke rasta turističkih dolazaka još bolje od prošlogodišnjih. Ovogodišnji lipanj donio je 20.162 dolazaka ili za 30,03 posto bolji rezultat od onoga iz 2020. godine kada je dolaske ostvarilo 15.506 turista.
– Definitivno imamo bolju sezonu od lanjske, a potvrđuje to i booking koji je za 40 posto jači nego lanjski – optimističan je voditelj Turističke agencije Vir turizam Mate Čulina.
– Puno je više gostiju bilo ovoga lipnja nego lani, što je bilo vidljivo golim okom. Upite dobivamo svakodnevno, a ostvaruju se predviđanja i o odličnoj sezoni u srpnju. Rezidencijalnu Villu Lanternu imamo popunjenu do kraja rujna, a već imamo rezervacije i za 2022. – dodaje voditelj Čulina analizirajući agencijski promet i rast turističkih brojki na otoku. Česi, Mađari, Slovaci, Austrijanci, Bosanci i Hercegovci, Poljaci, Švicarci, Srbi i Šveđani imaju najveće brojke rasta, dok su najviše noćenja tradicionalno ostvarili Slovenci i Nijemci, ali sa slabijim brojkama od lanjskih.
Kada je riječ o noćenjima u komercijalnom smještaju brojke rasta još su bolje: ovogodišnjih lipanjskih 37.282 noćenja domaćih i stranih gostiju predstavlja značajan rast od 41,7 posto (lani 26.317), dok 5.850 dolazaka u komercijalni smještaj predstavlja povećanje od 30,6 posto u odnosu na prošlogodišnje dolaske u lipnju (4.478). Najveći rast u noćenjima bilježe Poljaci, Slovaci, Mađari i Austrijanci, a najveće brojke Česi, Hrvati, Nijemci i Slovenci.
S ovim brojkama Vir dominira u hrvatskom turizmu u kategorijama u kojima je već godinama neosporan vladar domaćeg turizma. Vir ima najveći broj noćenja domaćih gostiju (145.260), ili dva i pol puta više od drugoplasirane Crikvenice (59.531) i četiri puta više od trećeplasiranog Malog Lošinja (37.304). Vir je i hrvatski kralj nekomercijalnog smještaja s 195.540 noćenja domaćih i stranih gostiju ispred Dobrinja (42.324) i Malinske-Dubašnice (40.243), a isti poredak je i u slučaju dolazaka turista u nekomercijalni smještaj – Vir je prvi (14.312), Dobrinj drugi (4.174), a Malinska-Dubašnica treća (4.168).
Najveći rast noćenja i dolazaka u lipnju na Viru ostvarili su poljski turisti
Čak 251,1 posto rasta u noćenjima ovog su lipnja ostvarili gosti iz Poljske, što su najveće brojke rasta u noćenjima svih gostiju na otoku. Poljaci su u lipnju imali 3.227 noćenja (lani svega 919), pa je ovaj lipanj bio mjesec njihovog velikog povratka na otok. Svjedoče o tomu i brojke turističkih dolazaka (515) koje su za 153,7 posto bolje od lanjskih (203). U komercijalnom smještaju te su brojke još bolje s 288,3 posto rasta u noćenjima u odnosu na lanjski lipanj te 158,7 posto u dolascima u komercijalnom smještaju. Nakon lanjskog lipnja kojega je, što se Poljaka tiče, obilježila pandemija, ovogodišnji rast noćenja i dolazaka predstavljaju povratak starim navikama.
– Hrvatska je na tržištu Poljske do pojave globalne pandemije koronavirusa ostvarivala kontinuirani rast turističkog prometa, pa se tako ovo tržište u rekordnoj 2019. godini nalazilo među top pet tržišta s kojih smo ostvarili najveći turistički promet, odmah iza vodeće Njemačke, Slovenije i Austrije, a ispred Italije. Da je Hrvatska na tržištu Poljske prepoznata kao kvalitetna, dobro pripremljena i prije svega sigurna turistička destinacija pokazuju i rezultati iz prošle godine, kada je ovo tržište bilo jedino tržište s kojeg smo u kolovozu ostvarili rast turističkog prometa u odnosu na kolovoz 2019. godine. Dobri se trendovi nastavljaju i ove godine što je, između ostalog, rezultat kontinuiranih marketinških ulaganja HTZ-a i provedbe promotivnih aktivnosti na poljskom tržištu – kaže direktorica Predstavništva HTZ-a u Poljskoj Agnieszka Puszczewicz analizirajući veći broj noćenja i dolazaka Poljaka u lipnju. Na Viru su brojke rasta velike, a na razini Hrvatske predstavljaju oko 9 posto udjela u cjelokupnim brojkama noćenja.
– Provedba kampanje Safe stay in Croatia te glavne pozivne kampanje Trust me, I’ve been there, dala je odlične rezultate. Najave za ostatak sezone su vrlo dobre te naša zemlja među Poljacima uživa status jedne od vodećih inozemnih destinacija. Iako Poljaci vole u Hrvatsku putovati vlastitim prijevoznim sredstvima, odnosno cestovnim pravcima, vrlo smo zadovoljni i zračnom povezanošću koja također doprinosi velikom broju poljskih gostiju u hrvatskim destinacijama – zaključuje direktorica Puszczewicz. Rovinj, Omiš, Makarska, Baška Voda, Orebić, Seget i Šibenik standardno su Poljacima najdraže destinacije u Hrvatskoj, a od ovoga lipnja među tim destinacijama sa znatnim rastom noćenja i dolazaka je i otok Vir.
Kažimir Škrbić