Otvaranje Centra za marikulturu - Dodatna promocija najpopularnije školjke
Dagnja ili kako je zovu Šibenčani pidoča, stoljećima se jede na ušću rijeke Krke. Otvaranje Centra za marikulturu, gdje će se školjke strojno čistiti i pakirati, uz kontrolu kakvoće, trebalo bi osigurati veću dostupnost tržištu. Na taj se način ova vrlo hranjiva namirnica i najpopularnija školjka želi dodatno promovirati među ljubiteljima plodova mora.
Ovo kilometarsko 'sljubljivanje' Krke i mora idealno je stanište za dagnje.
Traži da bude u jednoj vodi, mješavina vode i mora. I na toj dubini najbolje uspijeva, objašnjava za HRT Dnevnik Božo Petričević, uzgajivač školjki.
Uzgajivači su svježe izvađene dagnje dosad morali čistiti na platformama satima, po ljetnoj žegi.
- Ovo će biti naše prvo čišćenje u otpremnom centru Šibenik - kazao je Petričević.
Vrijeme i trud štedi im pogon vrijedan gotovo milijun eura, financiran većinom europskim novcem. Od uzgajališta do kupca školjke se ovdje čiste, sortiraju i pakiraju.
- Ona dolazi u naš otpremno-purifikacijski centar na čišćenje u ovakvome obliku, a izlazi kao gotov proizvod - objasnio je Ivan Jelić, tehničar u Centru za razvoj marikulture.
Kapacitet strojeva je tona dagnji na sat.
- Vjerujem kroz idućih nekoliko godina da bi ovaj centar mogao imati snažniji utjecaj na razvoj marikulture na našem području - rekao je Zoran Belak, ravnatelj Razvojno-inovacijskog centra AluTech.
Šibenski arheolozi govore o 7 tisućljeća tradicije uživanja u dagnjama na ovome području. Posebno joj je mjesto na jelovniku posvetio i jedan od najboljih hrvatskih chefova.
- Ona je stvarno jako bogata sa željezom, s mineralima, s omega 3 kiselinama. I stvarno jedna namirnica za poželjet. Za mene osobno ovo je tradicija i ovo su najbolji okusi šibenskog kraja - objasnio je kuhar Rudolf Štefan.
Zaton kod Šibenika, mjesto zagrljeno uzgajalištima dagnji, toj je školjci posvetio i posebnu "feštu" na kraju ljeta pidočijadu.
- Kako je otočanima srdela bila važna, tako je nama pidoča. Ona je naša hraniteljica oduvijek - rekla je Ivanka Čoga, Zaton.
Od mora do stola u što kraćem roku. Pidoča je tako na dobrome putu da postane šibenski gastronomski brand.
I.B.