Otvoreno Javno savjetovanje za Prijedlog novog Pravilnika o pomorskom peljarenju

Na središnjem državnom portalu za savjetovanja sa zainteresiranom javnošću e-Savjetovanja otvoreno je Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o pomorskom peljarenju.

Obveznom obalnom peljarenju podliježu brodovi bruto tonaže 40.000 i veće, osim brodova bez tereta koji posjeduju potvrdu o degazaciji ili inertiranju tankova izdanu od strane ovlaštene tvrtke:

  1. brodovi namijenjeni prijevozu štetnih tekućih tvari u razlivenom stanju kako su utvrđene Prilogom 2. MARPOL Konvencije
  2. brodovi namijenjeni prijevozu ukapljenih plinova
  3. tankeri namijenjeni prijevozu ulja.

Obveznom obalnom peljarenju podliježu svi brodovi bruto tonaže 500 i veći i jahte bruto tonaže 1000 i veće, koji plove zapadno od spojnice lučkog svjetla lukobran Solaris i rt Njivica, otok Zlarin, te područjem ušća rijeke Krke do spojnice rt Oštrica i rt Smokvica, Skradinski kanal. Peljar se ukrcava na poziciji 43˚ 41,5′ N i 015˚ 52,2′ E u Šibenskom kanalu.

U prijedlogu izmjenjenog Pravilnika, između ostalog se izdvaja mogućnost oslobađanja lučkog peljarenja za određeno razdoblje na zahtjev vlasnika broda, brodara ili kompanije, za brod čija je bruto tonaža manja od 2000, osim tankera i broda koji prevozi opasne ili štetne tvari, pod uvjetima da je brod sposoban za plovidbu i zapovjednik posjeduje svjedodžbu. Iznimno, lučka kapetanija može brodu narediti korištenje peljara iz razloga sigurnosti plovidbe.

Prema novom prijedlogu, ukoliko tijekom obveznog peljarenja zapovjednik broda otkaže uslugu peljarenja, peljarska postaja dužna je o istome bez odgode obavijestiti lučku kapetaniju i VTS službu.

Također, Peljarsko društvo je dužno na zahtjev dostaviti lučkoj kapetaniji peljarski dnevnik.

Javno savjetovanje o Prijedlogu Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o pomorskom peljarenju traje do 25. lipnja 2021. godine, a možete ga pronaći i sudjelovati OVDJE.

D.G.