Ovaj mjesec Umag je ostvario rekordnih tri milijuna noćenja
Umag, koji već dugi niz godina ulazi u top 5 destinacija u Hrvatskoj po rezultatima turističkog prometa, ove je godine napravio bitan iskorak. Naime, na dan 4. listopada 2023. godine umaška je destinacija po prvi put u povijesti ostvarila 3 milijuna noćenja.
Na isti dan prošle je godine bilo 2.778.708 noćenja, a u cijeloj je 2022. godini ostvareno 2.847.000 noćenja. Riječ je o rekordnom broju noćenja za Umag, što potvrđuje kako se umaška destinacija iz godine u godinu pretvara u sve privlačniju turističku destinaciju.
Od 1. siječnja 2023. do 4. listopada 2023. ostvareno je 536.000 dolazaka, što je za 8 % više, te 3.003.000 noćenja što, je također za 8 % više nego lani u istom razdoblju. Najveći broj noćenja ostvaren je s naših tradicionalnih emitivnih tržišta, na prvom mjestu njemačkog, zatim slovenskog, austrijskog, češkog, talijanskog i hrvatskog. Ovdje svakako treba istaknuti domaće goste koji su ostvarili za čak 30% više noćenja nego u 2022. godini.
U mjesecu kolovozu na području destinacije Umag ostvareno je 122.000 dolazaka, što je za 2% više i 898.000 noćenja, odnosno za 4% više nego lani u istom mjesecu. Prema podacima TZ Istre, Umag je bio jedina destinacija u Istri s rastom noćenja u odnosu na mjesec kolovoz 2022. godine. Na nivou Hrvatske, Umag je bio na četvrtom mjestu po ostvarenim noćenjima u kolovozu, a to je i u kumulativu od siječnja do kolovoza.
Ono po čemu se Umag može pohvaliti jest da je skoro 50% ukupnih noćenja ostvareno u hotelskom smještaju. Za prvih osam mjeseci nalazimo se na trećem mjestu u Hrvatskoj, odmah iza Poreča i Dubrovnika. Od ukupno ostvarenih komercijalnih noćenja 1.212.000 je u hotelima, 755.000 u kampovima i 650.000 u privatnom smještaju.
- Trenutno je registriranih 9.100 ležajeva u komercijalnom privatnom smještaju. Po mom mišljenju, problem nisu registrirani iznajmljivači u komercijalnom privatnom smještaju, već ogroman broj objekata koji se vode kao nekomercijalan smještaj stranih vlasnika, a u biti se u većini slučajeva radi o iznajmljivanju na crno. Na taj način oni rade nelojalnu konkurenciju registriranim iznajmljivačima te njihovi neprijavljeni gosti opterećuju turističku i komunalnu infrastrukturu, a da za to plaćaju malo ili ništa - naglasio je direktor Turističke zajednice grada Umaga Milovan Popović te nastavio: „Destinacija Umag je po mnogočemu specifična destinacija, mi smo svjesni da nemamo kulturno povijesne spomenike kao neke druge destinacije te se upravo iz tog razloga moramo još više truditi kako bismo privukli goste u našu destinaciju izvan perioda glavne sezone.“
Na ovaj rekordni rezultat utjecalo je mnogo faktora. Od sustavnog ulaganja u turističke kapacitete, ulaganja u infrastrukturu od strane Grada Umaga, plaže i parkove, ponudu su obogatile i brojne manifestacije koje su se tijekom godine održavale u Umagu, a posebice one koje su osmišljene kao motiv dolaska gostiju u periodima pred i posezone. Umag je godinama prepoznat kao destinacija broj jedan u Hrvatskoj za zimske nogometne pripreme te nam svake godine dolaze sve kvalitetnije ekipe u sve većem broju. Pripreme započinju već 2. siječnja, a nogometna sezona kulminira serijom nogometnih turnira za mlade uzraste Umag Trophy u ožujku i travnju koji okupljaju preko 300 ekipa i ostvaruju preko 50.000 noćenja. Ove godine su gostovali Barcelona, Arsenal, Juventus, Milan i drugi.
Još jedan proizvod po kojem smo prepoznati jest biciklizam te je i ove godine organiziran Istria Granfondo, cestovni biciklistički maraton, koji je ušao u UCI Svjetsko prvenstvo za amatere. Slijedi čitav niz teniskih turnira da bi predsezona kulminirala Sea Star Festivalom koji je okupio preko 42.000 posjetitelja.
Veliki je broj noćenja ostvaren i tijekom ultratrail utrke „Istria 100 by UTMB“ na kojoj je sudjelovalo 2.300 međunarodnih trail trkača. Ova manifestacija ne donosi samo benefit ostvarenja boljeg turističkog prometa, već predstavlja i bitnu kariku u promociji Umaga i Istre kao destinacije.
Vrhunac sezone je naš Plava laguna Croatia Open Umag teniski turnir s 33 godine tradicije, da bismo u posezoni opet nastavili s teniskim turnirima, biciklističkim kampovima i nogometnim turnirima. Uz sami sport, eno gastronomska ponuda je još jedan naš forte. Najbolje konobe, vinari i maslinari su upravo s područja Umaga i sjeverozapadne Istre.
S obzirom da 30% turističkog prometa Umag ostvaruje izvan perioda glavne sezone, možemo reći da smo izabrali pravi put i da naše manifestacije snažno pridonose razvoju cjelogodišnjeg turizma na području naše destinacije, naveo je Popović.
Većina manifestacija je besplatna, čime Grad Umag, Turistička zajednica i Ustanova Festum stvaraju dodanu vrijednost cjelokupne ponude te podižu kvalitetu zabavnog i kulturnog života u Umagu.
Turistički rezultati iz godine u godinu daju sve veće brojke te potvrđuju kako je ponuda u Umagu sve zanimljivija, bogatija i raznovrsnija. Svatko od posjetitelja, kao i naših građana, može pronaći ponešto za sebe. Rekordna brojka od tri milijuna noćenja svakako je dodatna motivacija i „vjetar u leđa“ brojnim turističkim djelatnicima, ali i ostalim sugrađanima, za daljnji trud i doprinos razvoju Umaga kao turističke destinacije, ali i generalno sve boljeg mjesta za život.
A.B.