OVO MOŽE BITI OPASNO Tip kod Biograda postavio naopaku signalizaciju na brodici

Navigacijska svjetla na plovilima moraju se isticati od zalaska do izlaska sunca i u uvjetima smanjene vidljivosti (npr. magla, jaka kiša). Jakost svjetala mora biti takva da osigura njihovu vidljivost s udaljenosti (1-6 nautičkih milja, ovisno o vrsti svjetla i duljini broda). Jedan majstor s biogradskog područja, postavio ih je obratno, što može biti izuzetno opasno, jer zbunjuje sudionike u plovidbi i dovesti do kolizije, odnosno sudara.

Brodice bi u pravilu trebale imati barem jarbolno, krmeno i bočna svjetla.

Jarbolno svjetlo je bijele boje i trebalo bi biti vidljivo u luku obzorja od 225°, postavljeno u ravnini uzdužnice broda i tako učvršćeno da se svjetlost vidi od pramčanog dijela uzdužnice do 22,5° iza subočice na oba boka broda

Bočna svjetla su zeleno na desnom boku i crveno svjetlo na lijevom boku, a svako od njih stalno svijetli u luku obzorja od 112,5° i tako su učvršćena da se svjetlost vidi od uzdužnice pramca do 22,5° iza subočice na dotičnom boku broda (brodovi kraći od 20 metara smiju bočna svjetla pokazivati u jednoj kombiniranoj svjetiljci postavljenoj u ravnini uzdužnice broda)

Krmeno svjetlo” znači bijelo svjetlo koje stalno svijetli u luku obzorja od 135°, postavljeno što je moguće bliže krmi, i tako učvršćeno da se svjetlo vidi u luku obzorja od 67,5° gledano od središnjice krme na svaku stranu.

- Evo kod Biograda brod sa desnim crvenim a lijevim zelenim svijetlom - kaže nam čitatelj i šalje ovu snimku.

Pa ako čovjeka ili njegovo plovilo netko prepozna, neka mu javi da što hitnije obavi zamjenu bočnih svjetala, kako se ne bi dogodilo neko zlo.

0:00
/0:11

D.G.