Perišinov suborac, Ivan Selak: “Ovo je dan koji se pamti, ne zato što sam bio u dubinama otoka Visa”
Nakon što je u Hrvatsku nakon 28 godina vraćen borbeni zrakoplov MiG-21 oznake „26 112“ kojim je hrvatski pilot Rudolf Perešin u listopadu 1991. godine iz Bihaća preletio u Klagenfurt, emotivnom porukom oglasio se njegov suborac Ivan Selak.
Tri desetljeća proveo je u zraku, štiteći hrvatsko nebo. Status najboljeg vojnog pilota sticao je kroz Domovinski rat, nakon kojeg je zaslužio status živuće legende. Letio je s Rudolfom kojeg se često sjeti, a nebeske visine je nakon odlaska u mirovinu 2016. godine, zamijenio morskim dubinama. Bilo je tako i danas kad je ronio u blizini Komiže.
O svom zapovjedniku ima samo riječi hvale, a upozorio je na činjenicu da Hrvatska nema muzej svojih oružanih snaga, pa tako ni zrakoplovstva. Za ministra Krstičevića kaže da se s njim u nekim stvarima ne slaže, ali za ovo danas mu se zahvaljuje. Njegovu emotivnu poruku prenosimo u cijelosti:
DAN KOJI SE PAMTI
“Jutro je svanulo . Tako volim započeti neku priču iz vremena kada nisi bio siguran da ćeš doživjeti i slijedeće svanuće. Da budem iskren nikad se nisam time ni opterećivao. Moja filozofija života je jasna . Rodiš se sa pješćanim satom iz kojeg curi pijesak od trena rođenja , kad iscuri to je kraj priče. Niti možeš dosuti pijesak , niti smanjiti rupicu. Prema tome ajmoooo đeronimoooo.
Ali danas je poseban dan . Ne zato što sam bio u plavetnilu i dubinama komiškog akvatorija i otoka Visa , ne ni zbog tišine , mira i spokoja koji osjećam kad odem u dubine , ne niti zbog selfija sa bićima koja mi daju priliku da ih vidim u njihovom ( a i mojem) očaravajućem ambijentu , dan je bio poseban ali nakon ronjenja . Iskren sam i moram priznati da sam se nadao ali vjerovao nisam u povratak borbenog zrakoplova sa kojim je moj kolega , prijatelj ,zapovjednik eskadrile i hrvatski vitez Rudolf Perešin sletio u Austriju. Pokazao je tko i što je na početku , tijekom ,a i gotovo na završetku rata .
Pokazao je da je vođa , da je hrabar , da se usuđuje , da je od onih koji idu prvi i da od svog cilja nikada ne odustaju . Pokazao je to svojim primjerom , onako kako to samo junaci rade, jer to je bio i to će uvijek i biti . Uvijek je bio svijetlo u tunelu. Rudi hvala ti što imadoh privilegij letjeti sa tobom.
Na žalost u njegovom pješćanom satu nije bilo puno pijeska, zadnja zrnca iscurila su ranog jutra 2.maja 1995. godine. Ali njegov duh i njegova energija nisu nestali, on je i dalje bio i jest sa nama , ne fizički , fizička prisutnost je ionako relativna .
Mislim i siguran sam da dijelim sreću svih mojih kolega i ogromne većine građana ove zemlje što je eto napokon danas njegov avion u njegovoj državi za koju je kao i mnogi drugi život dao.
Rekoh nisam vjerovao iako sam se nadao. Mnogi sa kojima sam razgovarao obećavali su, ali nisu činili, Damire Krstičeviću u nekim se stvarima ne slažem sa tobom (to i javno rekoh) ali zahvala ide tebi . I ti si obećao , ali ti si i izvršio , moj dan danas je ispunjen, hvala tebi i onima koji su si dali truda i ovo odradili .
Što dalje ?
Da ne dužim. Danas gotovo sve zemlje svijeta ,a tako i zemlje u našoj blizini imaju muzej svojih oružanih snaga , svoje vojske , a tako i svog zrakoplovstva. Nije važno dali su pobjednici ili gubitnici. Zar to ova naša , a busamo se i to s pravom pobjednička vojska to ne zaslužuje? Zar to sljedbenici Jovića ,Zadre, Babića,Gavrana, Pauka ,Perešina ne zaslužuju? Zar to sljedbenici tigrova , gromova , kuna ,pauka….policije , zrakoplovstva , mornarice , domobranstva… ne zaslužuju?
Da ostanem samo na zrakoplovstvu. Eksponate imamo . Sjetite se hrabrosti ljudi na an-2 , na utva-75 , na mi-8 (stara frajla) , na mi-24,eto stigao je i najvažniji i najlegendarniji Rudijev mig-21, bespilotne letjelice ,zmin,pzt ….eksponata povijesti koliko hoćeš a naš odnos….neću kritizirati , danas sam sretan , ajmoooo ljudi , ajmo
budimo narod koji pamti poštuje i ne zaboravlja svoju povijest, možemo mi to i bez da uzimamo iz državne kase (nismo bogati). Tamo gdje ima volje uvijek ima i načina. I zato uradimo to”, napisao je Selak.
PROČITAJTE JOŠ: Legenda hrvatskog zrakoplovstva za Morski.hr: Visine sam zamijenio dubinama
D.G.