PLAN B Još uvijek ništa od uklanjanja nasukanog broda u Istri - umjesto toga sidrenje betonskim blokovima od 400 tona!
- Brod je pun nafte i jedan je jugo dovoljan za se ona izlije. A jugo se sprema. To triba maknut što prije jer će doć' katastrofa kao u Ližnjanu - kažu lokalci.
Jučer je uz samu obalu poluotoka Ubac, kod ulaza u Raški zaljev, započelo dodatno sidrenje broda "Deala", nosača stoke koji se na ovom mjestu nasukao još sredinom travnja. Iako su se nadali trajnom rješenju - uklanjanju olupine - lokalnim ribarima koji su se posljednjih tjedana plašili mogućeg onečišćenja mora i obale ovaj je podatak donio malo mira, piše Istra24. Na brodu se, naime, još uvijek nalaze puni rezervoari nafte i samo je jedan nalet juga, po mnogima, dovoljan da ga zanese i pokrene istjecanje goriva. Bure se na ovoj poziciji ne plaše, ali smjer puhanja juga bio bi fatalan. U to su sigurni. A jugo se sprema.
- Nije to neka filozofija. Tu su nafta, ulje, hidraulika...i to triba uklonit'. To triba maknut' što prije jer će doć' katastrofa kao u Ližnjanu. Ja sam bio tamo i to se više ne može čistiti. Kod nas se o onečišćenju uvijek prekasno razmišlja - onda kad se već dogodi, kaže Robi Šegota iz Krnice, kojeg je informacija o stabiliziranju broda iznenadila jer je očekivao njegovo odvoženje, ali i umirila jer se barem neće strepiti od jačanja vjetra.
Da je bilo negdje drugdje...
I ribari u krničkom portu već su pomalo bili počeli gubiti vjeru da će se nešto učiniti. No, dok se olupina ne otegli, neće, kažu, biti mirni.
- Da se ovo dogodilo u moru kod Rovinja ili nekog drugog turističkog grada na zapadu poluotoka, vidjeli biste kako bi brzo olupina bila uklonjena. Ovdje je pitanje hoće li ga moći i ukloniti prije nego što potone - kažu ribari.
Brod "Deala" plovio je pod tanzanijskom zastavom. Nevera ga je zatekla uoči planiranog utovara u Bršici, usidrenog na samom ulazu Raški zaljev, gdje je nakon nesreće ostao nasukan na dubini od 2 do 5 metara, i svega 40-ak metara udaljen od obale.
Naknadnom inspekcijom utvrđeno je da je znatno stradao podvodni dio trupa broda i brodaru je naređeno njegovo uklanjanje, a oko "Deale" je postavljena zaštitna brana.
No, svega devet dana nakon nesreće, brodar je izdao obavijest o napuštanju broda pa se obveza uklanjanja olupine, prema rješenju pulske Lučke kapetanije, prenijela na osiguravatelja. Do danas, on ovu obvezu nije preuzeo.
O odvoženju olupine za sada, tako, još nema govora. Najveći strah lokalnog, ali sveukupnog stanovništva Istre, da bi vjetar mogao izazvati onečišćenje, sada se smiruje, a iz Ministarstva i Lučke kapetanije ističu kako opasnosti nema.
Doduše, napušten brod koji se više ne može ni tegliti posljednje je što je potrebno uz obale rta Ubac, jednog od sinonima istarske divljine i čuvane prirode.
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture mole građane da se, zbog vlastite sigurnosti, ne približavaju brodu.
J.T.