PLAVA MAGISTRALA Krk konačno dobiva novu prometnicu koja će rasteretiti otok

Hrvatske ceste kreću u gradnju prometnice koja će rasteretiti prezagušen promet na otoku Krku. Otok koji daje 35 posto kvarnerskog turističkog prometa i preko čijeg mosta prođe 10 posto svih autoturista u Hrvatskoj, već godinama razmišlja o novoj magistrali. Sve je dogovoreno proteklog tjedna, na sastanku načelnika i gradonačelnika otočnih općina i Grada Krka s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Bukovićem, predstavnicima Hrvatskih cesta i Primorsko-goranske županije.

Odabrana je trasa koja će zahvatiti nekoliko općina te prolazi istočno od postojeće glavne ceste. I prije nego li je zabodena prva lopata cesta je nazvana Plava magistrala.

Nova istočna cesta rasteretit će promet i postojeće otočne ceste, određena je njezina trasa, koja će biti dugačka 23,5 kilometra, bit će uvrštena u prostorne planova lokalnih jedinica, a procjenjuje se da će stajati oko 100 milijuna eura.

- Neće biti problem osigurati financijska sredstva , naš cestovni sektor je restrukturiran. Mi smo napravili određen korake u stabilizaciji cestovnog sektora kad govorimo u financijskom smislu, tako da ja bih rekao da nama financije nisu osnovni i glavni problem - kaže ministar Oleg Butković.

- Izgradnjom istočne ceste Krk će dobiti 23 kilometra nove državne ceste kojoj je određena trasa, a nakon ovog sastanka tu trasu u svoje prostorne planove moraju uvrstiti Primorsko-goranska županija i jedinice lokalne samouprave na Krku kojima ona prolazi. Paralelno s tim Hrvatske ceste kreću u ugovaranje idejnog i glavnog projekta, kako bi realizacija počela što prije - rekao je ministar, procijenivši da će za izradu sve potrebne dokumentacije, prije raspisivanja natječaja za njenu gradnju, proteći između jedne i dvije godine.

Dok se cesta ne izgradi, pokrenut će se više drugih projekata na cestama otoka Krka i na prilazima otoku, kako bi se smanjile ljetne gužve i dugotrajni zastoji, najavio je Butković.

– Kao prvo to je čvor Šmrika, gdje se stvaraju velike gužve, a za koji su Hrvatske ceste izradile idejni i glavni projekt te se ide prema ishođenju lokacijske dozvole. Do kraja godine planiramo raspisati natječaj za odabir izvođača radova, a projekt je osmišljen tako da će se ona vozila koja dolaze iz smjera Rijeke i Zagreba, a voze prema istočnom dijelu županije, Crikvenici, Novom Vinodolskom i dalje, ranije izdvajati i spajati na magistralu, odnosno D 8, na kojoj će biti izgrađena dva kružna toka, a kroz sadašnji će čvor biti samo pravac prema otoku Krku.

Hrvatske ceste su ugovorile idejne i glavne projekte, ide se prema lokacijskoj dozvoli te bi se do kraja godine raspisao natječaj, a u sljedećoj godini krenula realizacija - najavio je Butković.

Oslobodit će se promet iz Rijeke za Krk u oba smjera, a sav promet koji ide prema jugu će se dignuti na magistralu tj. na cestu D 8. Dodala je da je na čvoru Šmrika dnevni promet izvan sezone veći od 18 tisuća vozila, a u sezoni naraste na gotovo 45 tisuća.

S obzirom da se mostarina na Krćkom mostu više ne plaća, a naplatne kućice usporavaju promet, Butković je rekao da će razgovarati s Upravom Hrvatskih autocesta o micanju tih kućica i to, kako kaže, ne bi trebao biti problem.

D.G.