BROJKE GOVORE SVE Porastao broj putnika u hrvatskim morskim lukama, ali se smanjio protok robe - ovo su najprometnije domaće luke!
U prva tri mjeseca zabilježen je porast prometa putnika za 8.7 posto, na njih gotovo 3.3 milijuna, dok je promet tereta od 4.4 milijuna tona manji za 25 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Samo na trajektima i putničkim brodovima u prvom tromjesečju 2024. prevezena su 3.2 milijuna putnika ili 8.3 posto više nego u istom razdoblju 2023., a iz DZS-a navode i da je porast prometa putnika ostvaren u svim većim trajektnim lukama.
Nešto malo više od polovice ukupnog broja putnika u morskim lukama, ili njih oko 1.2 milijuna, bilo je u tri luke - Splitu, Zadru i Prekom (Ugljan), i sve tri su u odnosu na lanjskom prvo tromjeselje u plusu s tim brojkama. Među putnicima u morskim lukama, iz DZS-a kažu da ih je 20 tisuća iskrcano s brodova za kružna putovanja (kruzeri), što je za čak 154 posto više nego u lanjskom prvom tromjesečju, a kruzeri su i putnici s njih najviše obilazili luke Dubrovnik, Split i Šibenik.
Na brodove se ukrcalo i iskrcalo 14 posto više osobnih vozila, motocikala i slično ili ukupno 699.2 tisuće, od kojih je najviše ili 191.4 tisuće bilo u Lučkoj kapetaniji Split, što je porast od 12.5 posto.
Druga je Lučka kapetanija Zadar koja je zabilježila ukrcaj/iskrcaj 170.5 tisuća vozila ili 13 posto više, dok je treća Lučka kapetanija Rijeka sa 155,7 tisuća vozila ili 16 posto više nego u prvom tromjesečju prošle godine.
Autobusa je ukupno iz morskih luka brodovima prevezeno 3.677 ili 14 posto više nego lani, a tu je na prvom mjestu Lučka kapetanija Rijeka sa oko 1.400 autobusa ili 13,3 posto više. Druga je Lučka kapetanija Dubrovnika preko koje se na brodovima prevezlo čak 33 posto više autobusa nego lani ili nešto više od 1.100, a u ostalim lučkim kapetanijama te su brojke znatno manje.
Manji promet robe
Ne može ipak sve biti samo fnatastično!
Pad prometa robe 25 posto, porasti jedino u Bakru i Splitu. Za razliku od putnika, promet robe u morskim lukama ukupno je smanjen za 25 posto u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine, ili na 4,4 milijuna tona, od čega je najviše robe ili milijun tona bilo u luci Ploče, koja je time u minusu od 20 posto.
Slijedi ju morska luka Rijeka sa 971,7 tisuća tona robe ili gotovo 4 posto manje nego lani, dok se luka Omišalj u prvom tromjesečju 2024. sa 776,1 tisućom tona izdvaja s najvećim padom prometa robe od gotovo 59 posto u odnosu na isto razdoblje 2023.
Jedine morske luke, prema DZS-u, s porastima prometa robe na razini prvog tromjesečja su luke Bakar i Split, koje su sa 723 tisuće tona i 577,1 tisuća tona u plusu od 1,6 odnosno 19,3 posto.
J.T.