Potražnja za održivim turističkim destinacijama, proizvodima i uslugama sve izraženija

Što suvremeni turisti traže u destinacijama? Da li im je održivost važna? Koji su trendovi aktualni, a koji u nastajanju kada govorimo o održivom razvoju? Pitanja su to na koja su odgovore dali sudionici panel rasprave „Tourists of the future“, održanoj u organizaciji Hrvatske turističke zajednice u sklopu tradicionalne turističke manifestacije Dani hrvatskog turizma, koja se ove godine održava u Šibeniku 6. i 7. listopada.

Uvod u raspravu je dao Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, održavši prezentaciju u kojoj je još jednom naglasio vrlo dobre turističke rezultate u ovoj godini tijekom koje je hrvatski turizam ostvario 97 posto rezultata u noćenjima iz rekordne 2019. godine, a istaknuo je i ostvarene prihode u drugom tromjesečju ove godine, koji su prema podacima Hrvatske narodne banke iznosili 2 milijarde i 686 milijuna eura, što predstavlja rast prihoda od 16 posto u odnosu na 2019.

Kristijan Staničić - Foto: HTZ

- Hrvatska je sa snažnim oporavkom turizma krenula još lani, kada smo ostvarili 77 posto rezultata iz predpandemijskog razdoblja. Danas se naša zemlja nalazi u krugu destinacija s najbržim oporavkom turizma, a u daljnjem srednjoročnom razdoblju očekivani rast za Hrvatsku projicira se u okvirima do 5 posto godišnje. U idućoj će godini Hrvatska biti još konkurentnija na globalnom turističkom tržištu obzirom na ulazak naše zemlje u Schengen te eurozonu - naglasio je Kristijan Staničić, nadodavši kako je ovogodišnja sezona ponovno u prvi plan stavila određene teme.

Među tim temama su, kako je rekao, manjak radne snage u turizmu, infrastrukturni pritisci u destinacijama, devastacija resursne osnove te svi ostali komunalni problemi, zbog čega je strateški i održivi pristup u daljnjem razvoju hrvatskog turizma nužan kako bi se Hrvatskoj, kao turističkoj destinaciji, osigurala budućnost i konkurentna pozicija na turističkom tržištu.  S time su se složili i sudionici ove panel rasprave, odnosno Eduardo Santander, direktor Europske putničke komisije (ETC), dr. Steffen Häbich iz njemačkog autokluba ADAC, Elliot Wellsteed-Crook, glavni operativni direktor Wanderlust Travel Media te Jim Brody, generalni direktor za destinacije Lonely Planeta.

Foto: HTZ

Tako je Eduardo Santander naglasio kako je Europa, kao destinacija, vrlo otporna na krize što je i pokazala povijest tijekom koje se upravo industrija putovanja najbrže oporavljala uslijed kriznih vremena, a dokaz tome je i ovo pandemijsko razdoblje. Kako je rekao, u tijeku su dva vrlo važna procesa, jedan je oporavak turizma, a drugi transformacija turizma temeljena na novim trendovima i težnji za održivijim turizmom.

Da održivost obuhvaća sve više aktivnosti njemačkog autokluba ADAC potvrdio je i Steffen Häbich, koji je pritom istaknuo kako u ADAC-u kontinuirano rade na proširenju savjetodavnih usluga prema svojim milijunskim korisnicima. Elliot Wellsteed-Crook iz Wanderlust Travel Media je pak istaknuo kako 80 posto svjetskih putnika želi putovati po održivim načelima, a pritom su u fokusu potražnje autentična iskustva, dok je Jim Brody iz Lonely Planeta poručio kako su održiva putovanja posebno popularna i tražena među milenijalcima te kako se brojni turistički subjekti snažno i brzo prilagođavaju održivim načelima u poslovanju, kao i pri kreiranju svojih ponuda.

D.G.