Prekomjerna ponuda kontejnerskog prijevoza utjecat ćenegativno na dobit tvrtki

Globalno tržište kontejnerskog brodskog prijevoza trenutno se suočava s prekapacitiranošću, što će se dodatno vidjeti u godinama koje dolaze, dok su vozarine koje plaćaju klijenti pale na neodrživu razinu, rekao je Vincent Clerc, izvršni direktor tvrtke Maersk na godišnjem sastanku dioničara grupe, piše Reuters.

Maersk je prošlog mjeseca upozorio da će se povećana ponuda negativno odraziti na ovogodišnju dobit, prenosi Poslovni dnevnik.

- Vozarine su znatno pale nakon dobre 2021. i 2022. godine i zapravo su se spustile na neodrživu razinu - rekao je Vincent Clerc.

Nakon što je godinu dana ranije zaradio gotovo 5 milijardi dolara, Maersk je trenutno u minusu
Na burzi u Kopenhagenu, dionice AP Moller-Maersk pale su čak 15 %, nakon što je kompanija protekli tjedan objavila svoje financijske rezultate za četvrti kvartal. Danski brodar objavio je EBITDA i dao smjernice za 2024., koje nisu ispunile očekivanja analitičara. Dobit kompanije pala je za čak 90 %, a iako je Maersk

Njemački prijevoznik Hapag-Lloyd upozorio je da će zbog prekomjerne ponude kontejnerskih brodova i krize u Crvenom moru biti prisiljen smanjivati troškove u 2024. godini i prilagoditi plovidbu i luke. U 2023. neto dobit pala mu je za 83 posto.

Vozarine su u prosincu i početkom siječnja naglo porasle budući da su kompanije zbog napada u Crvenom moru preusmjerile brodove oko Rta dobre nade, a potom pale jer raspoloživi kapaciteti još uvijek premašuju potražnju, navodi Poslovni dnevnik.

Maersk procjenjuje da je globalni kapacitet za kontejnerski prijevoz tereta morem lani uvećan za devet posto, a u ovoj godini trebao bi porasti za još 11 posto, te u 2025. za sedam posto. Maersk je prošle godine najavio da će otpustiti 10 tisuća radnika.

I.N.

PROČITAJTE JOŠ:

VIDEO Maersk predstavio potpuno novu generaciju teretnih brodova | | Morski HR
Maersk je ovog tjedna predstavio novu generaciju revolucionarnih tzv. “zelenih brodova”. Osam revolucionarnih i vodećih u industriji kontejnerskih plovila od 16.000 TEU pogonit će metanol, g
Direktor tvrtke Maersk Croatia: “Rijeka i Kopar mogu biti novi Rotterdam”
Najveća svjetska brodarska prijevoznička kompanija, danski Maersk, nedavno je otvorila skladište u riječkoj industrijskoj zoni Kukuljanovo. Taj svjetski gigant ima 700 brodova u floti i više od 10 milijuna četvornih metara skladišta po cijelome svijetu. HRT je razgovarao o njihovim kontejnerskim planovima za Rijeku i rizicima u Crvenom moru. S