Prije 65 godina drvenim trajektom uspostavljena je prva trajektna linija na hrvatskoj obali
CRIKVENICA/ŠILO - Prva trajektna veza na hrvatskoj obali Jadrana, odvila se prije 65 godina, točnije 12. travnja 1959. godine i to između Crikvenice na kopnu i Šila na otoku Krku.
Najstariji drveni trajekt na Jadranu izgrađen je 1952. godine u šibenskom mornaričkom zavodu “Velimir Škorpik” kao desantni brod za potrebe tadašnje JRM, ali ubrzo ga je pregazilo vrijeme za vojne namjene, pa ga je 1959. otkupila Kvarnerska plovidba iz Rijeke i u brodogradilištu u Puntu na Krku preinačila u trajekt “Bodulka”, kapaciteta 130 putnika ili 12 vozila.
U nedjelju, 12. travnja 1959. godine, drveni trajekt Bodulka, isplovio je iz Šila prema Crikvenici s uzvanicima, jednim autobusom, tri automobila i nekoliko motocikala i time je započelo novo razdoblje u povijesti jadranskog putničkog prometa. Linija Crikvenica – Šilo i trajekt Bodulka ostali su zapisani kao prva uspostavljena trajektna linija i prvi trajekt na istočnoj jadranskoj obali.
Trajekt je ljeti isplovljavao četiri puta dnevno, a zimi dvaput. Mnogi su žitelji Šila i okolnih krčkih mjesta dolazili njime u Crikvenicu na posao ili u svakodnevnu opskrbu namirnicama, a poljodjelci s otoka dovozili su svoje proizvode u turističku Crikvenicu.
Jadrolinija 1979. prodaje prvi hrvatski trajekt poduzeću Jadranturist iz Rovinja, koje mu mijenja ime u Rovinjka. Sve do 2008. godine Rovinjka služi za prijevoz putnika i opskrbu hotela na Crvenom otoku kod Rovinja.
Trajektna veza Crikvenica-Šilo izgubila je na značenju nakon otvaranja Krčkog mosta 1980. godine, a zbog nerentabilnosti ukinuta je 1991. godine.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ: