Put vlakom od Zagreba do Pule traje gotovo 24 sata

PULA – Putovanje vlakom poseban je doživljaj, osobito ako znate da se vozite u javnom prijevozu koje ne zagađuje okoliš. U većini europskih zemalja, osobito u onim razvijenijim zemljama, ulaganje u željeznicu je prioritet, a vlakovi su poželjno prijevozno sredstvo mnogim stanovnicima Europske unije. Bio bi vlak poželjno prijevozno sredstvo i u Hrvatskoj da je željeznička mreža održavana i razvijana u skladu s europskim standardima. Nažalost, to u Hrvatskoj nije slučaj.

Do prije 20 godina putovanje brzim vlakom od primjerice Slavonskog Broda do Zagreba i obrnuto trajalo je oko sat i 40 minuta. Danas, 2022. godine za istu dionicu, istim vlakom trebalo bi vam skoro 4 sata. Još bolja avantura je ako vlakom želite od Osijeka do Splita – prije ćete doći avionom od Zagreba do New Yorka, i to sa presjedanjem, nego od Slavonije do Dalmacije.

Pomislio bi čovjek da se vlakom brže dolazi na sjeverni Jadran ili u Istru. No i taj put je nešto poput putovanja Prstenove družine u Mordor.  Društvenim mrežama proširila se preslika voznog reda sa službenih stranica Hrvatskih željeznica, na kojima se vidi koliko otprilike traje putovanje od Zagreba do Pule. Najkraće putovanje, i to ako imate sreće, traje 8 i pol sati. Pobjednik je definitivno najdulje putovanje od Zagreba do Pule koje traje, ni manje ni više, nego nešto više od 22 sata.

Činjenica jest da cijena karte u jednom smjeru stoji 73 kune, no pitanje je isplati li se silna muka i udar na kičmu kako bi se sačuvao udar na novčanik.

Foto: Screenshot/HŽ

Ako pak želite od Pule do Zagreba vlakom, intenzitet glavobolje raste. Najkraće putovanje traje 12 sati, dok najdulje i to sa samo dva presjedanja traje gotovo 23 sata. Naravno, ako imate sreće i ako putovanje prođe bez uobičajenih smetnji ili kašnjenja.

Pravdaju se u u HŽ-u da se radi na brojnim dionicama pa zato vlakovi voze ovoliko dugo i sporo. No ta opravdanja slušamo više od 15 godina, pa se s razlogom pitamo – koliko traju ti radovi i gdje je otišao silan novac iz EU fondova povučen navodno za obnovu željezničke infrastrukture?

K.B.