Raspada se nova cesta u Slanom, otvorena pred izbore 2021.: "Razlog? Asfalt je dva i pol puta tanji od projekta!"

SLANO - Malo naselje s jedva 600-tinjak stanovnika, 37 km sjeverozapadno od Dubrovnika administrativno je središte općine Dubrovačko primorje. U središte pozornosti došlo je nakon nedavnog otkrića dubrovačkog profesora Igora Legaza, o poslijeratnoj okupaciji hrvatskog teritorija uz mora od strane lokalnog hotela Admiral, a o čemu se opširno raspisao Morski HR i prenijeli svi relevantni mediji u Hrvatskoj. U malom mjestu gdje svi sve znaju i posljedično imaju vezu ili posao kod najvećeg seoskog poslodavca, odjednom desetljećima nitko ništa nije znao ni prijavio, pa tako ni lučki kapetan čije je radno mjesto udaljeno svega nekoliko metara ili pak načelnik općine. I nedugo nakon što smo se raspisali o jednom, eto već drugog problema za načelnika i Općinu...

Dvotračna cesta oko marine u Slanom puštena je u promet, gle čuda, upravo pred izbore 2021. godine. Pa iako prosječan Balkanac danas u tome više ne vidi nikakav problem, jer ga je pred izbore strah da mu ne asfaltiraju i hodnik na ulazu u dnevni boravak, pojavio se problemčić. Zapravo malo veći problem, kad ta ista cesta postaje opasna za promet. Gotovo se u potpunosti raspala niti dvije godine od svečanog rezanja vrpce općinara.

Tko kaže da centimetri nisu po život važni?

- Radi se o projektu dvotračne ceste oko Marine u naselju Slano. Već je danas grbava, upala na mjestima, isfrižana itd. Projektom je tu predviđeno 6 cm nosivog sloja asfalta i 4 cm habajućeg sloja na oko 4.000 m2 prometnice. Kako vidite na slikama, stvarna situacija je da čak pola asfalta nema. Debljina varira od 4,5 - 5 cm.

S obzirom da ponudbeni i završni troškovnik ne moraju biti isti, putem zakona za pristup informacijama dobio sam od Općine Dubrovačko primorje završnu situaciju iz koje je vidljivo da je 6 cm+4cm zaista i plaćeno - pojašnjava za Morski HR vijećnik Općinskog vijeća Općine Dubrovačko primorje, Vlaho Mozara.

I doista, troškovnici (dokumentaciju imamo u posjedu) nisu isti i za jedan posao razlikuju se u 101.119,68 kuna. Odnosno u srpnju 2020. godine izgradnja ove prometnice vrijedila je 469.510,23 kuna, a samo devet mjeseci poslije gotovo 20 posto više ili 570.629,91 kunu. U oba slučaja se "jamči kvaliteta", no kako se vidi iz priloženih fotografija, projekt je plaćen preskupo.

I duljina kabela "narasla" sa 670 na 1.000 metara

No, općinski vijećnik upozorava da ovo nije jedini problem tog projekta.

- Cesta je dužine 550 m i tada je predviđena nabavka 600 m kabela za javnu rasvjetu. Završnim troškovnikom je taj kabel narastao na 1.000 m, što znači da je 400 m kabela negdje završilo - prepričava Mozara.

Inače, sve to lijepo piše i u natječajnoj dokumentaciji Oglasnika javne nabave. Pa tako, primjerice u troškovniku projekta stoji da bitumenizirani nosivi sloj kolnika mora biti 6 cm u uvaljanom stanju, plus asfaltbetonski sloj debljine 4 cm, također u uvaljanom stanju, što ukupno daje debljinu od 10 cm.

 A kako se navedena cesta do danas pred očima raspada, lako je izmjeriti da ukupni asfaltni sloj nije deblji od ključića, kreditne kartice, ili za one koji pate od centimetara, majušnih, niti 5 komada.

- U dokumentaciji je vidljivo da su imali dvije situacije, tj. posao je odrađen u dvije etape, gdje se jednim troškovnikom zaključila jedna etapa i onda drugim druga. Ovdje možemo vidjeti da se asfaltirana kvadratura smanjila s 4.000 na 3.000. Ne znam zašto, ali ta dionica je duga 550 m i široka možda 6 metara, pa ima smisla da je 3.000 kvadrata.

Također, u selekciji troškovnika "javna rasvjeta", možemo vidjeti da je kabel narastao sa 670 na 1.000 metara. Odnosi se na strujni kabel i bakrenu žicu od 50 mm2 - pojašnjava nam.

Nadzorni inženjer potpisuje ove radove kao stvarno napravljene, kaže nam Mozara, smatrajući zanimljivim da nadzor radi tvrtka koja je, kako tvrdi, vrlo popularna u tom kraju, jer, kako nam tvrdi "nadzire sve poslove".

Što se ovdje točno događalo?

Nazvali smo načelnika Općine Dubrovačko Primorje, Nikolu Knežića koji se, kako su nam najprije rekli u Općini, trebao vratiti za 20 minuta u ured jer je "tek izišao". Nakon toga nam je nekoliko puta odbio poziv na službeni mobitel, pa se napokon javio da je na putu u susjednoj državi. Potom smo opet zvali Općinu, gdje su nam s istog broja rekli "tko vam je rekao da je tek izišao, on je na konferenciji u Ravnom (BiH, udaljen od Slanog 12 km), pošaljite nam upit mailom". I poslali smo mailom upit, pa ćemo odgovore objaviti, čim ih dobijemo.

A općinski vijećnik Vlaho Mozara slučaj je prijavio MUP-u i USKOK-u. Ovi posljednji, kaže nam, "uskočili" su proslijediti prijavu Policijskoj upravi Dubrovačko-neretvanskoj tek godinu dana nakon njegove prijave. Sudeći prema iskustvu redakcije Morskog HR, objava u medijima hrvatskim institucijama obično služi kao kerozin kako bi se ubrzale i, pogotovo pred izbore, odradile svoj dio posla. Zašto nekako slutimo da će tako biti i ovaj put? A možda i do novogodišnjih izbora bude svečano otvorena kakva zakrpa na ovoj prometnici...

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

Američki mediji se zainteresirali za okupaciju hrvatskog teritorija na pomorskom dobru! Načelnik Dubrovačkog primorja za Morski HR: “Novinari su sve izvrnuli”
Mutnom fotografijom iz Domovinskog rata načelnik Dubrovačkog primorja Nikola Knežić pokušao je opravdati kontinuitet okupacije pomorskog dobra u mjestu u kojem je 15 godina načelnik i ništa po tom pitanju do sad nije poduzeo. Ni on, ni lučki kapetan koji ured ima tek nekoliko metara dalje od…
Imamo fotografije koje dokazuju da Pero Vićan i načelnik Knežić lažu: Zid u Slanom kojeg je izgradio u moru, prije nije postojao!
Zbog ograde u moru ispred hotela Admiral u Slanom kod Dubrovnika pravnoj osobi Ministarstvo mora ispisat će visoku kaznu koja doseže 130 tisuća eura, ili po starom do milijun kuna, a neće lišo proći ni odgovorna osoba koja će također platiti najmanje dvije, a najviše šest tisuća eura.