Remont broda Galeb koštat će dvostruko više od planiranog

RIJEKA – Potpuni remont broda “Galeb” jedan je od nedvojbeno najbitnijih projekata gradonačelnika Vojka Obersnela u proteklih nekoliko godina, a on bi sredinom 2020. godine trebao zablistati u potpuno novom ruhu nakon remonta vrijednog oko 28 milijuna kuna te biti perjanica Rijeke kao europske prijestolnice kulture te godine.

Obersnel već godinama stoički trpi brojne kritike zbog kupnje i održavanja “Galeba” na što je do sada potrošeno više milijuna kuna, no tim svojim kritičarima redovno bi usta “začepio” najavom da će remont “Galeba” biti najvećim dijelom financiran sredstvima iz EU fondova. Nakon što je i službeno stigla potvrda da će tako zaista i biti, više nije bilo zapreka za raspisivanje natječaja. Kritičari su uglavnom utihnuli, a čak je i određeni dio namještaja s broda već renoviran.

Na samom početku 2019. godine, točnije 03. siječnja, zaključen je javni natječaj upravo za remont “Galeba”, a iako su se iz Grada Rijeke nadali da bi moglo stići barem nekoliko ponuda, na njihovu adresu stigla je samo jedna ponuda.

Vjerojatno su čelnici Grada Rijeke odahnuli da se na koncu ipak našlo barem jedno brodogradilište koje se spremno uhvatiti tog zahtjevnog posla čiji je trošak predviđen na približno 27,6 milijuna kuna. No, nakon što su otvorili pristiglu ponudu zadovoljstvo je zasigurno splasnulo. Kako portal Fiuman.hr ekskluzivno saznaje od dobro obaviještenog izvora, jedina ponuda stigla je od brodogradilišta “Viktor Lenac,” ali oni su postavili više nego duplo veću cijenu od one predviđene. Remont “Galeba”, ako se prihvati njihova ponuda, koštat će čak oko 60 milijuna kuna.

PROČITAJTE JOŠ: Titov Galeb konačno ide u remont, u punom sjaju sredinom 2020.

Photo: MojaRijeka/Youtube Screenshot

Grad Rijeka u ovoj situaciji ima dvije opcije na raspolaganju. Jedna od njih je iz vlastitih izvora osigurati preostalih 32 milijuna kuna, a jedina realna mogućnost za to je podizanje novog kredita što mora odobriti Gradsko vijeće Grada Rijeke u kojem Obersnel barem službeno nema većinu. Nije tajna da Grad Rijeka već godinama živi od kredita, a minus u ovom trenutku zbog lošeg upravljanja budžetom iznosi čak oko 277 milijuna kuna, dok se dobavljačima “debelo” kasni s plaćanjima. Podsjetimo, Maribor je također ponosno nosio titulu EPK te zbog toga umalo doživio bankrot, a mnogi dobro upućeni se boje da sličnom stazom trenutno korača i Rijeka, naročito ako se uzme kredit i za ovu svrhu.

Druga opcija je poništavanje natječaja, a s obzirom na ogromnu razliku između predviđenog i stvarnog troška remonta raspisivanje novog natječaja nije smisleno te je upitno da li bi se u tom slučaju remont “Galeba” uopće dovršio do kraja 2020. godine, jer i aktualni rok je prilično nategnut. Također je malo vjerojatno da bi se iz drugog pokušaja našlo brodogradilište koje bi taj posao odradilo po očekivanoj cijeni Grada Rijeke.

Poslali smo i službeni upit Gradu Rijeci u petak tijekom ranih poslijepodnevnih sati kako bismo doznali koji su njihovi daljnji planovi po ovom pitanju, no njihov odgovor zasad nismo primili. Postavlja se u ovom trenutku naravno i pitanje tko je odgovoran za potpuni promašaj oko procjene troškova remonta “Galeba”. “Predviđenu cijenu i vrijeme potrebno za obnovu donijeli smo na temelju dugotrajnih priprema i stručnih procjena”, rekao je nedavno pročelnik za kulturu Ivan Šarar, ali čini se da je stručna procjena ipak bila daleko od realne.

Zoran Zdelar, Fiuman