Riječki škver započinje tranziciju poslovanja na tvrtku “3. Maj Rijeka 1905”
U riječkom brodogradilištu održat će se sjednice nadzornih odbora matičnog 3. Maja i povezanog društva 3. Maj Rijeka 1905, sve na temu tranzicije poslovanja i prijenosa djelatnosti na tvrtku kćer.
Uz niz preduvjeta, formalne, ali i tehničke naravi koje još treba odraditi u tom procesu, njegovu dinamiku i uspjeh ponajviše će odrediti osiguranje novih poslova.
Oba društva, i matica i tvrtka kćer trenutno dijele sastav nadzornog odbora, a od njegovog predsjednika Juraja Šoljića Novi list doznaje da će upravo aktivnosti službe prodaje biti jedna od tema koja će se sada naći u fokusu trećemajskih nadzornika.
I dalje nije poznato, osim na razini špekulacija, tko će biti osoba kojoj će se povjeriti operativno vođenje tvrtke kćeri preko koje će se riječkoj brodogradnji otvoriti vrata da krene od nule, bez opterećujućih dugova.
Sredinom srpnja ovo povezano trećemajsko društvo dokapitalizirano je unosom materijalne imovine u vrijednosti od 10,3 milijuna eura, što je sada provedeno i kroz sudski registar.
Više-manje, sva pokretna imovina, od strojeva, opreme i dizalica, među kojima i ona poznata Kruppova 300-tonska, prešli su u vlasništvo 3. Maja 1905.
Podosta je tu još tehničkih pojedinosti ostalo za odraditi i očito je da se prvotni plan prema kojem se posao na gradnji dva pontona, koji je 3. M;aj ugovorio sa susjednim Viktorom Lencem, ciljao prebaciti na tvrtku kćer, a rok se s rujna sada pomiče prema listopadu.
Ideja je da će se zaposleni prebacivati sukcesivno, dakle, u prvom valu u povezano društvo prijeći će oni koji su direktno involvirani na gradnji pontona za Lenac.
Upravo na temu tog prelaska i tranzicije zaposlenih prošlog je petka u 3. Maju održan skup radnika, na inicijativu tamošnjeg Radničkog vijeća.
Cilj je ne zagušiti tvrtku kćer nepotrebnim troškovima i, naravno, čim prije joj osigurati poslove i ugovore. Jer, pontoni će zaposliti dio trećemajskih kapaciteta do proljeća iduće godine, novogradnja 527 u je fazi gradnje na navozu i čeka se da stignu naručeni glavni brodski motori.
To je sve što trećemajci u ovom trenutku imaju od značajnijih poslova, uz to što su kao podizvođači angažirani na gradnji trupa jahti za talijansku Itaquau.
Nakon uspješne realizacije više od 160 milijuna eura projekta luksuznog polarnog kruzera »Scenic Eclipse II«, koji je u proljeće ove godine isplovio iz riječkog brodogradilišta, iz MKM Yachts, koja je potkoncesionar i s kojim trećemajci imaju sporazum o poslovnoj suradnji, najavili su gradnju još većeg kruzera, klase Icon, no neke konkretnije naznake znat će se nakon što se odrade razgovori oko zatvaranja njegove financijske konstrukcije.
Puno nade polaže se i u potencijalni posao gradnje serije polarnih ekspedicijskih kruzera za američkog naručitelja s kojim je u svibnju ove godine u 3. Maju potpisano pismo namjere, a nadolazeći jesenski mjeseci pokazat će hoće li se s ovim potencijalnim poslom uspjeti otići korak dalje od načelnog pisma namjere.
A.B.