Sajle na školskom brodu "Jadran" u Crnoj Gori mijenjaju ljudi koji nemaju veze s brodogradnjom?!
Od potpisivanja Sporazuma o sukcesiji SFRJ 1992. godine, Hrvatska inzistira na tome da školski brod Jadran, čija je matična luka uvijek bio Split, pripadne Hrvatskoj. No, do rješenje se nikako ne dolazi!
U listopadu 1990. godine bio je na remontu u Tivtu i na kraju tamo i ostao, tj. nikad nije vraćen Hrvatskoj. Jedrenjak s tri jarbola sada ima već 90 godina i na njemu je naravno potrebno raditi.
Radove na obnovi brodske opreme koja služi za nošenje jedara obavljao je jedan crnogorski tradicijski brodograditelj i prema pisanju magazina More posao je obavio dobro.
Na Jadranu treba izgleda mijenjati i sve sajle. Ministarstvo obrane Crne Gore na natječaju je prihvatilo ponudu koju je dala tvrtka iz Podgorice, uz obrazloženje da je najjeftinija. Radovi podrazumijevaju skidanje postojećih metalnih sajli na jarbolima i snasti broda, te isporuku i ugradnju 2.664 dužna metra novih pocinčanih čeličnih sajli različitih profila. Tvrtka iz Podgorice obvezala se posao završiti za 130 dana.
Sporno u cijeloj priči, piše More, je to što tvrtka kojoj je povjeren taj posao nema nikakvog iskustva u brodogradnji.
- Ako na održavanju i obnovi Jadrana budu radili zidari i moleri, budućnost tog dragocjenog broda je neizvjesna - kažu iz tvrtke koja je prethodno radila na obnovi snasti Jadrana.
J.T.
PROČITAJTE JOŠ: