Šef uprave Valamara: "Što želimo? Milijun turista u jeftinom smještaju koji jedu pizza cut?"

Predsjednik uprave Valamara, Željko Kukurin, osvrnuo se na LinkedInu na službene podatke Turističke zajednice Istre o trenutnoj sezoni. Kako je ovih dana objavljeno, sve turističke destinacije osim Umaga u kolovozu su dosad zabilježile manje gostiju nego lani, a osobito je vidljiv pad broja gostiju iz Njemačke.

Kukurin je međutim kazao kako Istra “trenutno ostvaruje plus dva posto noćenja u odnosu na prošlu godinu kumulativno (plus pet posto u odnosu na 2019. godinu)”. Radi se pritom o podacima dobivenima uz, piše, “ozbiljno lošu evidenciju boravka u takozvanom nekomercijalnom smještaju.”

Zeljko Kukurin, PhD on LinkedIn: Istra trenutno ostvaruje +2% nocenja u odnosu na proslu godinu kumulativno… | 34 comments
Istra trenutno ostvaruje +2% nocenja u odnosu na proslu godinu kumulativno (+5% u odnosu na 2019, godinu). To sve uz ozbiljno losu evidenciju boravka u tzv… | 34 comments on LinkedIn

Pritom je naveo i nelegalne stanove i kuće u kojima borave turisti koji se ne prijavljuju te ustvrdio da u Istri trenutno ima oko 250.000 takvih ležajeva. Prema službenoj evidenciji tek je 12 posto takvih smještaja popunjeno, što je uistinu nerealno, prenosi Telegram.

Ispričao je kako trenutno u Istri zapravo boravi između 500.000 i 600.000 turista te kako su svi u Istri svjedoci gužve na plažama, nedostatka parkinga, iskakanja struje, pucanja interneta te bacanja smeća u šumu. “Dakle, boravi vjerojatno više turista nego ikada. Imali smo odličnu predsezonu, vjerujem da će i postsezona biti solidna. Svi kvalitetni hoteli, kampovi, vile za odmor su ljeti puni – po cijenama koje su konkurentne na Mediteranu”, poručio je.

“Zaista ne mogu shvatiti – kako netko može to što u kolovozu nemamo dvoznamenkasti rast turista proglasiti problemom koji je uzrokovan visokim cijenama. Jer bi trebalo biti što? Milijun turista koji dolaze u jeftine oblike smještaja u vlasništvu ljudi koji tu ne žive, kupuju po velikim šoping centrima i jedu pizza cut tip hrane u lošim lokalima kojima upravljaju nerezidenti destinacije?”, upitao je.

Poručio je kako održivi turizam u Hrvatskoj znači čuvanje prostora, zaštitu lokalnog načina života, podizanje kvalitete turizma i produljenje turističke sezone. “To je ono što trebamo napraviti – ako želimo biti uspješni, a ne (ras)prodavati našu obalu, more, prirodu za male novce”, dodao je.

“Ušli smo u Schengenski prostor, dio smo Europe – imamo priliku podignuti turizam na jednu višu razinu kvalitete cjelogodišnjeg održivog turizma, a mi vodimo javnu raspravu o tome da bi trebalo smanjiti cijene kako bi u kolovozu došlo još više turista”, zaključio je na LinkedInu.

A.B.