Sjećate se pukotina na Pelješkom mostu? Sanacija još nije krenula!
Most je star tek dvije godine, postao je simbol nacionalnog ponosa, radila ga je kineska kompanija CRBC, a u listopadu ove godine na njemu su otkrivene pukotine.
Iz Hrvatskih cesta koje su bile investitor, a zadužene su i za upravljanje mostom, odmah nakon objave prvih vijesti o pukotinama smirivali su situaciju, no činjenica je da pukotine na ovakvim kolosalnim objektima nipošto nisu beznačajna sitnica, piše Forbes.
Prati li se stanje na pukotinama i kolike su one danas, te točan podatak kada su otkrivene prvi puta. Neslužbene informacije kažu da se veličina pukotina mijenja.
- Predmetni nedostatak na zaštitnom sloju betona vrlo visoke čvrstoće pilona je stručni nadzor utvrdio nakon ugradnje i od tada se prati razvoj stanja. Na betonima standardnih čvrstoća na stupovima ovakve pojave nisu utvrđene. Za sada su naknadnim specijalističkim istražnim radovima na jednom pilonu (kombinacijom nerazornih metoda i vađenjem uzoraka) ispitane pukotine koje su nastale skupljanjem betona vrlo visoke čvrstoće u zaštitnom sloju betona prije konstruktivne armature i betona - javljaju iz Hrvatskih cesta.
Kolike su pukotine danas?
Na ovo pitanje iz Hrvatskih cesta nisu dali jasan i nedvosmislen odgovor.
- Sadašnje stanje na ispitanom mjestu je takvo da mehanička otpornost i stabilnost konstrukcije nije upitna, sva ispitivanja su zadovoljila projektom tražena svojstva betona vrlo visoke čvrstoće bitna za nosivost. Isto tako je utvrđeno da nije došlo do prodora agresivnih tvari iz okoline (klorida i soli), niti do neželjenih kemijskih reakcija u betonu. Zaštitni sloj betona je predviđen projektom da štiti konstruktivnu armaturu i konstruktivni dio betona u unutrašnjosti, te je stanje toga sloja bitno za uporabni vijek armiranog betona radi zaštite od nepovoljnog utjecaja iz okoline - navedeno je u odgovoru, a problem očito nije zanemariv.
- Pojavom pukotina u zaštitnom sloju predviđena funkcija zaštite je kompromitirana i mora se utvrditi razlog, te pronaći način sanacije kako bi se osigurao projektom predviđeni vijek trajanja uz uvjet ispravnog održavanja mosta, a u što spadaju i redoviti, glavni, te izvanredni pregledi i popravci - odgovoreno je iz Hrvatskih cesta.
Zaključak - još se uvijek ne zna niti zašto su pukotine nastale,a ni kako će se i kada sanirati.
J.T.
PROČITAJTE JOŠ: