Služio ih više od 70 godina, a sada je otpremljen na rezanje u Tursku

ŠIBENIK – Emotivno je jučer bilo u šibenskom brodogradilištu Iskra, odakle je nakon 72 godine vjernog služenja brodogradilištu, na rezalište u Tursku ispraćen plovni dok, koji je obilježio povijest šibenske brodogradnje i postao jednim od obilježja veduta Šibenika.

Brodskim sirenama i crkvenim zvonima na posljednje putovanje ispraćen je drevni plovni dok, koji bi trebao biti zamijenjen novim, suvremenijim dokom.

Stari dok koji je na putu za Tursku izgrađen je 1924. godine u Italiji. Dug je 77, širok 22 metra i 20
centimetara, a nosivost mu je 1500 tona. U Šibenik je došao 1950. godine, u tadašnji Mornaričko tehnički remontni zavod koji je u uvali sv. Petra osnovan 1948. godine, na mjestu nekadašnje austrougarske središnje mornaričke baze osnovane 1905. godine.

U Hrvatsku, odnosno tadašnju Jugoslaviju dopremljen je nakon Drugog svjetskog rata kao dio paketa ratnih reparacija fašističke Italije. U Šibeniku je vjerno služio 72 godine, a sada će ga zamijeniti novi, suvremeni plutajući dok koji se krajem prošle godine, prije rata u Ukrajini počeo graditi u ukrajinskom državnom brodogradilištu Pallada iz Khersona. Bit će dug 120 metara, širok 32 metra, s kapacitetom dizanja brodova do 5000 tona.

Foto: Iskra brodogradilište Šibenik
Foto: Iskra brodogradilište Šibenik
Foto: Iskra brodogradilište Šibenik
Foto: Iskra brodogradilište Šibenik

– Nažalost, zbog ratnih zbivanja proizvodnja je obustavljena, ali mi se nadamo da će rat u Ukrajini uskoro biti okončan i da će biti nastavljena gradnja ovog doka. To nam je najveća strateška investicija u zadnjih 100 godina koja će omogućiti snažan razvoj šibenskog brodogradilišta, povećanje njegovih remontnih kapaciteta i unapređenje kvalitete usluga – kazao je Roko Vuletić, član Uprave Iskra brodogradilišta Šibenik.

Novi dok omogućit će servisiranje gotovo čitave flote trajekta Jadrolinije, svih brodova HRM-a, uključujući i budući izvanobalni ophodni brod te luksuznih jahti duljine veće od 100 metara.

J.K.