Splitska luka će dobiti modernu zgradu međunarodnog putničkog terminala

SPLIT - Lučka uprava Split ishodila je u kolovozu novu građevinsku dozvolu za modernu zgradu međunarodnog putničkog terminala u splitskoj gradskoj luci. Potom je uslijedila izmjena GUP-a, zbog koje se čekalo na natječaj za izgradnju.

Kako doznaje Dalmacija Danas, u ponedjeljak, 14. studenog je pokrenut natječaj za izgradnju (radove i nadzor) novog međunarodnog terminala koji će biti smješten na lukobranu i graničit će s vanjskim vezovima za kruzere. Rok za dostavu ponuda/zahtjeva za sudjelovanje je 14. prosinca 2022. u 10 sati.

Tomu je prethodilo javno savjetovanje koje je, kako doznajemo, prošlo bez primjedbi.

S obzirom da će na terminalu biti schengenski granični prijelaz, odnosno prostor za kontrolu putnika i prtljage, tamo će se useliti samo policija i carina.

- Budući da smo mi najveća putnička u luka u Hrvatskoj i jedna od većih na Mediteranu nužan nam je novi pomorsko-putnički terminal. Važno je naglasiti da kao luka, imamo prosječni porast putnika i vozika, od oko 5 posto godišnje kroz posljednjih 20 godina - kazao je ravnatelj Lučke uprave, Vice Mihanović za Dalmaciju Danas.

Tomu je prethodilo javno savjetovanje koje je, kako doznajemo, prošlo bez primjedbi.

S obzirom da će na terminalu biti schengenski granični prijelaz, odnosno prostor za kontrolu putnika i prtljage, tamo će se useliti samo policija i carina.

- Budući da smo mi najveća putnička u luka u Hrvatskoj i jedna od većih na Mediteranu nužan nam je novi pomorsko-putnički terminal. Važno je naglasiti da kao luka, imamo prosječni porast putnika i vozika, od oko 5 posto godišnje kroz posljednjih 20 godina - kazao je ravnatelj Lučke uprave, Vice Mihanović za Dalmaciju Danas.

Cilj Lučke uprave je da međunarodni promet s Gata sv. Duje prebaci na lukobran, koji je prema Mihanovićevim riječima veći dio godine neiskorišten, a ima 10.000 kvadrata površine. Gat sv. Duje prenamijenio bi se za domaći linijski promet što bi uvelike olakšalo otočanima.

Koliko će spomenuta investicija koštati?

- Iz EU fondova osigurano 52 milijuna kuna, a ostatak će financirati resorno ministarstvo i Vlada RH iz proračuna. Radi se o iznosu od 89 milijuna kuna bez PVD-a -dodaje Mihanović te se zahvalio Vladi što je prepoznala splitsku luku kao najveću putničku luku na Jadranu.

I.B.