>
  3 min. čitanja

Splitsko brodogradilište obavlja i poslove remonta

Splitsko brodogradilište obavlja i poslove remonta
Foto: Brodosplit

SPLIT - U brodogradilište Brodosplit nedavno je stigao vlak s kompozicijom vagona punih brodskih limova, što samo po sebi nije ništa neobično jer je Brodosplit i željezničkom prugom povezan sa cijelom Europom. Međutim, ovo je prvi kontigent limova koji dolazi vlakom nakon korone i poremećaja nabavnih lanaca uzrokovanih pandemijom.

Do sada su limovi stizali brodovima i kamionima, ali zbog povećanog opsega posla limovi su naručeni od poznatog metalurškog diva Makstil, nekadašnje Željezare Skopje, koja je u bivšoj državi bila jedina tvornica za proizvodnju limova i opskrbljivala sve hrvatske škverove. 

0:00
/1:18

Limovi su namijenjeni za rekonstrukciju broda za prijevoz automobila i kontejnera koji se odnedavno nalazi u Brodosplitu. U posljednjih nekoliko godina, splitski škver je odradio nekoliko uspješnih projekata u segmentu remonta brodova. Vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak nam je pojasnio da u ovom trenutku menadžment prihvaća poslove remonta, kao i off shore poslove, kako bi popunili kapacitete škvera. 

Okretanje remontu nije strateška odrednica Brodosplita, već prilika kako bi zaposlili kapacitete i osnažili brodogradilište, nakon što je godinu dana bila zaustavljena proizvodnja zbog više sile kao posljedice rata u Ukrajini, naglašava Debeljak. Velik je to posao, rekonstrukcija broda, što je nekad, čak, zahtjevnije od gradnje broda, prvenstveno stoga što su rokovi završetka iznimno važni. Izgoreni dio ćemo zamijeniti novim čelikom. Ne radi se o običnim redovnim remontima, nego o složenijim i zahtjevnijim poslovima. Prednost remonta je što je kraći proizvodni ciklus i za njih nisu potrebna avansna jamstva. Isto tako, intenzivnije ulazimo i u off shore poslove, gdje smo već imali nekoliko isporuka, a sada i taj dio pojačavamo novim projektima.

U Brodosplitu  trenutno radi malo manje od 1000 ljudi te stalno imamo otvorene nove natječaje. Kada ćemo doći na brojke prije izbijanja Ukrajinske krize teško je reći ali se trudimo da to bude što prije, kaže predsjednik uprave Brodosplita. 

Da je novi vjetar zapuhao u ‘Brodosplitova’ jedra ističe jedan fantastičan podatak koji smo dobili od škverskog marketinga, koji posljednjih mjeseci bilježi ogroman broj posjeta na svojim društvenim mrežama. Gotovo pola milijuna pregleda govore da je škver u uvali Supaval i dalje zanimljiv i konkurentan na svjetskoj razini. 

Što se tiče dovršetka novogradnji, radi se na novogradnji 485 brodu za krstarenja polarnim područjima, te na završetku putničkog broda Picasso. Potpisan je i Ugovor o izmjeni i dopuni ugovora o gradnji obalnih ophodnih brodova kojim je reguliran način završetka gradnje i novi rok isporuke za prvi od ukupno četiri preostala broda. Rok isporuke za prvi brod iz serije (NOV 541) je devet mjeseci od dana potpisa ugovora, odnosno do kraja 2024. godine. Taj je brod 80 posto izgrađen i zato se prvo pristupa dovršetku njegove gradnje.

Za riješiti problem brodogradnje potrebno je osigurati financiranje projekata putem jamstvenog mehanizma i jasno definiranih uvijeta, kao i svugdje u jakim brodograđevnim zemljama. Ovaj problem u Hrvatskoj se vuče desetljećima. Financiranje koje su imali kod VTB banke preko noći je obustavljeno, zbog izbijanja ukrajinske krize i sankcija. Država im nije pomogla hitnim preuzimanjem financiranja, pa su morali sami to rješavati. Trebalo im je godinu dana da dobiju sve potrebne dozvole za refinanciranje kredita banke u vlasništvu ruskog VTB-a, i da nastave sa radom. 

- Očuvali smo najveće brodogradilište na ovim prostorima, koje je unatoč snažnom udarcu Ukrajinske krize, kada je financiranje gradnje brodova jednostavno prekinuto, uspilo preživjeti i održati normalno poslovanje. Sada smo fokusirani na završetak projekata u tijeku i ugovaranje novih - ističe Tomislav Debeljak.

Sponzorirani sadržaj

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.