Stroža ekološka regulativa dovodi do zagrijavanja oceana

Dekarbonizacija pomorskih goriva mogla bi imati neobičnu pojavu u obliku zagrijavanja oceana, i to globalnog.

Jedan primjer iznenađujuće nuspojave globalne ekološke politike smanjenja emisija bio je skok temperatura morske vode na sjevernoj hemisferi otkako su novi strogi propisi o onečišćenju stupili na snagu prije tri godine, piše Reuters.

Naime, čini se da je problem nove pomorske ekologije u manjku sumpora u brodskim gorivima, a posljedice su brže zagrijavanje oceana i globalni rast temperature, osobito na sjevernoj hemisferi, prenosi Energetika-net.com.

Naime, 1. siječnja 2020. Međunarodna pomorska organizacija (IMO) uvela je standarde brodskih emisija koji su smanjili najveću dopuštenu razinu sumpora u gorivima za brodove.

Poznata kao IMO2020, nova pravila bila su usmjerena na smanjenje onečišćenja zraka koje izbacuje globalna brodska flota, a studija IMO-a tvrdila je da će 570.000 preuranjenih smrti biti spriječeno globalno između 2020. i 2025. čišćim gorivima.

Manje sumpora - rast temperature mora


Rezultirajući nagli pad sumpornih čestica u atmosferi, međutim, izazvao je porast sunčevog zračenja koje su apsorbirali oceani duž najprometnijih svjetskih pomorskih ruta, prema studiji klimatologa Leona Simonsa.

Prema Simonsu, članu odbora Rimskog kluba - neprofitne skupine intelektualaca i poslovnih lidera koji raspravljaju o glavnim globalnim problemima - prethodno više razine čestica sumpora pomogle su u odbijanju sunčevog zračenja. Kako su razine sumpora padale, više je zračenja apsorbirano u oceane.

To je pomoglo podići temperaturu oceana, s morskim površinama na sjevernoj hemisferi 2022. u prosjeku za 1 stupanj Celzijusa više od prosjeka od 1979. do 2000. godine.

- Ako se ovaj trend nastavi, to bi moglo značiti da će se srednje geografske širine sjeverne hemisfere (gdje mnogi od nas žive) zagrijavati mnogo brže - rekao je Simons u nedavnoj objavi na Twitteru.

Ovo nepopularno istraživanje, koje bi moglo biti i ignorirano od zakonodavaca, u svakom slučaju poziv je da se dekarbonizacijskoj problematici pomorskih goriva pristupi ozbiljnije, prenosi Energetika-net.com.

A.B.