Studenti iz osam zemalja analizirali morske ekosustave zadarskog i šibenskog akvatorija!
Od 2. do 6. rujna u Zadru, u organizaciji Odjela za ekologiju agronomiju i akvakulturu Sveučilišta u Zadru, drugu godinu za redom održan je praktični dio Kombiniranog intenzivnog programa (Blended Intensive Programme – BIP) UNIZD Marine Research Living Lab, javlja 057info.
Program je organiziran u partnerstvu sa Sveučilištem u Napulju Federico II, Sveučilištem Klaipeda i Češkim sveučilištem za prirodne znanosti iz Praga. U programu je sudjelovalo ukupno 22 studentica i studenata iz Italije, Litve, Češke, Grčke, Francuske, Tanzanije, Pakistana i Indije.
Tema programa bilo je proučavanje različitih izazova pred kojima se nalaze morski ekosustavi u Jadranskom moru – invazivnih vrsta, globalnog zatopljenja, onečišćenja plastikom, proizvodnje hrane u moru, očuvanja usluga ekosustava i sličnog te osmišljavanje mogućih rješenja.
Prva tri dana programa studenti su provodili različita terenska istraživanja morskih ekosustava. Uz pomoć nastavnika uključenih u izvođenje programa studenti su provodili fizikalno-kemijske analize morske vode, metodom vizualnog cenzusa. Uz pomoć podvodnih kamera obavljali su monitoring različitih morskih zajednica u svrhu praćenja njihovog sastava te na plažama prikupljali i analizirali naplavljeni otpad. Za vrijeme trajanja programa studenti su posjetili PP Telašćica, uzgajališta ribe te uzgajališta školjkaša na ušću rijeke Krke te Novigradsko more.
Četvrti dan programa studenti su zajedno s mentorima analizirali prikupljene podatke te osmišljavali moguća rješenja za ublažavanje i prilagodbu izazovima s kojima se morski ekosustavi susreću. Posljednji dan bio je rezerviran za prezentaciju rezultata terenskih istraživanja koje je svaka istraživačka grupa prikupila te završnu raspravu.
Po završetku programa studenti su iskazali svoje zadovoljstvo zbog sudjelovanja u dinamičnom i atraktivnom programu. Istaknuli su kako im je naročito zanimljiv bio praktičan rad s uzimanjem i terenskom obradom uzoraka na različitim lokacijama. Posebno su naglasili kako im je problemsko učenje (Problem-based learning) koje se provodilo tijekom programa pomoglo u boljem razumijevanju i sagledavanju stvarnih problema s kojima se morski ekosustavi susreću.
Studenti su na kraju zahvalili svima uključenima u organizaciju programa te naglasili kako će mlađim kolegama na matičnim institucijama preporučiti uključivanje u buduća izdanja UNIZD Marine Research Living Laba.
J.T.