Sumnja se da turističke brojke nisu točne: "Četrdeset posto gostiju nije prijavljeno"
Hrvatska je netom prošla vrhunac rekordne turističke sezone. Prognoze govore da bi prihod od turizma mogao dostići 12 milijardi eura, odnosno da će za najmanje 800 milijuna eura premašiti dosadašnji rekord iz 2019. godine. No, nisu svi u turizmu jednako dobro prošli. Putničke agencije još ne otvaraju šampanjac. Ne uspoređuju se s 2019. godinom i za njih sezona nije baš "rekordna".
Među onima specijaliziranim za "organizirani turizam", ove godine se događa i velika konsolidacija tržišta. Veliki svjetski igrač u segmentu privatnog smještaja prepoznao je potencijal hrvatskih malih iznajmljivača i krenuo u preuzimanje konkurencije na hrvatskom tržištu. Ovo je komentirao predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain.
Rekao je da je vrijeme lijepo i toplo i da su turisti stigli na naša odredišta što su pokazale gužve na cestama i gužva u zračnim lukama. Dodao je da posezona traje do 1.11. što je rezultat rada javnog i privatnog sektora.
Brojke nisu ni približno točne
- Ja sam izrazito zadovoljan s turističkom sezonom. Imamo velik broj gostiju. No brojke koje su prikazane preko e-visitora, s kojima mi raspolažemo, nisu ni blizu točne. Stvarne brojke gostiju su i do 40 posto više jer velik broj uopće nije prijavljen, istaknuo je.
- Mislim da se nijedna agencija koja radi na moru ili u priobalju ne može žaliti na 7. i 8. mjesec. Što se godine tiče, tek su sad krenule stizati agencije s istočnih tržišta, predsezonu smo s njima izgubili. Hrvati su putovali u inozemstvo pa je "outgoing" bio dobar. Čak i da ova godina završi kao 2019. ne smijemo zaboraviti da smo imali 2 godine u kojima smo radili 10 do 30 posto, a nije dovoljna samo jedna sezona da bi se turističke agencije oporavile. Da bi zadržale klijente, prodavala se imovina, zaduživalo se i trebat će barem 4,5 godina za oporavak - istaknuo je.
- Vraćaju se školska putovanja, kako je bila neizvjesna situacija javljali su se svi u zadnji tren. U jednom trenutku nismo mogli odgovoriti na sve potrebe tržišta. Nadam se da će se s početkom ove školske godine i to normalizirati. Što se tiče kongresa jedan dio je odrađen kroz 4. i 5. mjesec, a 9. i 10. očekujemo baš onaj "boom" - dodaje.
Smatra da će se vremenom samo jedan manji dio ostati na "online" održavanju konferencija jer "se ne radi samo o poslovnom dijelu nego i o druženju, upoznavanju s novim kolegama, razmijeni iskustva", piše HRT.
I.G.