Tijekom krize ostvarili rekordnu dobit i apsolutnu dominaciju u kontejnerskom prijevozu
Globalni kontejnerski posao je u potpunom kaosu – pandemija je uzrokovala kašnjenja u opskrbi, potražnja potrošača sve je veća, nedostaje kontejnera za skladištenje robe, nedostaje vozača kamiona za prijevoz robe, kontejnerski terminali su zakrčeni. No sve to kao da je zaobišlo najvećeg svjetskog kontejnerskog prijevoznika, koji je ove godine zgrnuo novca kao nikad prije dosad.
Mnogi analitičari upozoravaju kako će se kriza u globalnom lancu opskrbe nastaviti i u idućoj godini. Dobro je to iskoristila najveća svjetska kompanija za prijevoz kontejnera, danski AP Moller-Maersk, koji je na račun podizanja cijene prijevoza robe, u periodu od ljeta do jeseni ove godine zaradio više nego ikad u svojoj 117 godina dugoj povijesti.
Prihodi danskog prijevozničkog giganta skočili su od srpnja do rujna za čak 68% na godišnjoj razini, osiguravši im u tom periodu zaradu od 16,6 milijardi dolara, dok su im prihodi u prvih devet mjeseci ove godine premašili 43 milijarde dolara. Kompanija je utrostručila i temeljnu operativnu dobit na 6,9 milijardi dolara, i to prije svega zbog vozarina koje su se na godišnjoj razini povećale za 50%.
Kako im je to uspjelo? Iz danskog giganta tvrde da su uslijed poremećaja globalnog lanca opskrbe i silnih kašnjenja, povećali svoje kapacitete i proširili ponudu kako bi roba njihovih klijenata stigla na odredište u najkraćem mogućem roku.
No nije ni danska kompanija ostala neoštećena tijekom operativnih izazova na kontejnerskom tržištu. Uz drastično povećanje troškova, Maersk je usporio rast, a posao im otežava gužva u najvećim svjetskim terminalima, poput onoga u Los Angelesu, gdje se na iskrcaj robe čeka i po nekoliko tjedana. Iz Maerska procjenjuju da ukupno 300 njihovih brodova izvan luka čekaju svoj red na iskrcaj robe.
Ono što Maersku osigurava premoć u ovom poslu jest ogromna zarada i veliki novčani tokovi.
J.K.