Tko će u budućnosti ustvari najviše koristiti nautički turizam?

Činjenica je da smo svjedoci klimatoloških promjena koje za ovaj Uskrs pokazale svoje ružnije lice, rekao je u emisiji "Studio4" Sean Lisjak, potpredsjednik Udruženja nautičkog turizma pri HGK, komentirajući početak nautičke sezone u Hrvatskoj. Osvrnuo se na očekivanja za ovu godinu i rezultat prošlih sezona.

Sean Lisjak, potpredsjednik Udruženja nautičkog turizma pri HGK, osvrnuo se na činjenicu da je na obali bilo lošije vrijeme tijekom uskrsnih praznika što je rezultiralo i manjim brojem dolazaka.

- Moglo bi se tako reći. Činjenica je da Uskrs ove godine pada nešto ranije. Činjenica je i da smo svjedoci klimatoloških promjena koje su nažalost, za ovaj Uskrs pokazale svoje ružnije lice - rekao je za Studio4.

Kako kaže, puše orkansko i olujno jugo koje je zarobilo goste u marinama.

- Ovo će se sve više događati, kako početkom sezone, tako i vrlo vjerojatno - u ostatku sezone. Morat ćemo se prilagođavati tome - upozorio je.

Ustvrdio je ipak, kako je interes za hrvatske marine i dalje velik te da su oscilacije prirodna pojava.

- Imamo najave sa samih sajmova koje su kolege pohodili. I dalje vlada velik interes za našu čarter ponudu. I dalje smo optimisti. Uvijek bude oscilacije kod rezervacija i odmah se svi zabrinu, a u konačnici se ostvaruju rekordni rezultati - rekao je.

Upozorio je kako se mora poraditi na komunikaciji s gostima i logistici.

- Sve više klijenata dolazi čarterima, zrakoplovima. Više moramo poraditi na komunikaciji, logistici i lakšem pristupu našim nautičkim destinacijama - nastavio je.

- Samo da nas klimatološki vrijeme posluži - mislim da će ovo biti dobra nautička sezona - dodao je.

- Smatram da mi, barem naša marina - ima tih pet zvjezdica. Jako je dobar pristup i gosti to prihvaćaju. Što se tiče drugih marina, ove novije bi to svakako trebale uvrstiti u svoj program - rekao je vlasnik marine u Segetu Željko Baotić.

Kod starijih marina je, kako kaže problem koncesija.

- Ljudi drže marinu 25 ili 30 godina i sada mu istječe koncesija, nema uopće interesa da investira, jer nije siguran hoće li bit koncesionar ili ne - objašnjava.

Kada se radi o vrsti posjetitelja, pojasnio je kako je došlo do promjene te da su mladi trenutno glavna skupina.

- Imate organizacije poput "Yachtweek-a" koja dovozi mlade ljudi između 23 i 30 godina iz cijelog svijeta - nastavio je.

- Njih se vodi, imaju mogućnost uzeti cijeli brod ili dva broda. Organiziraju se party-ji. Ta mlada klijentela je budućnost za idućih 10, 20 ili 30 godina - dodao je.

I.B.