U Dubrovnik je trebao uploviti 1991. no prvi posjet odgođen je zbog ratnog vihora
Brod Triton je izvorno bio namijenjen seriji od osam identičnih brodova posebno dizajniran za aviokompaniju Overseas National Airways. Međutim, zbog financijskih poteškoća narudžba je smanjena na dva broda, a brodarska kompanija Cunard Line, koja je bila i vlasnik aviokompanije, preuzela je narudžbe za dovršetak dva broda.
Cunard adventurer je bio Cunardov pokušaj pridruživanja modernoj industriji krstarenja ’70-ih sa što više brodova, ali financije su ipak diktirale drugačiji razvoj flote, piše Dubrovački dnevnik.
U nizozemskom brodogradilištu Rotterdamsche Droogdok položena je sredinom 1970. godine kobilica novogradnje broj 329. Imao je 14151 bruto tona, bio je dug 148 i širok 22 metra te je bio predviđen za smještaj 832 putnika i 270 članova posade. Četiri dvanaest-cilindarska Stork Werkspoor diesel stroja ukupne snage 19860 kW omogućavala su mu preko dvije propele brzínu od 22 čvora. CUNARD ADVENTURER je zaplovio sredinom studenog 1971. godine iz San Juana na redovnim krstarenjima po Karibima, a njegov brod blizanac CUNARD AMBASSADOR zaplovio je na istim rutama sljedeće 1972. godine.
Već 1975. godine, Cunard nakon katastrofalnog požara, na sreću bez ljudskih žrtava, prodaje CUNARD AMBASSADOR, a 1977. i CUNARD ADVENTURER. Preuređen u brod za prijevoz žive stoke CUNARD AMBASSADOR plovi kao LINDA CLAUSEN, potom PROCYON, da bi pod imenom RASLAN u srpnju 1983. godine bio raspremljen u Singapuru. Nakon jedne godine raspreme, ipak je prodan u staro željezo te je rujnu 1984. godine doplovio u tajvanski Kaoshiung gdje je uskoro izrezan.
Bolje je sreće bio CUNARD ADVENTURER, kojeg je početkom 1977. godine kupio Knut Klosters, vlasnik poznate brodarske kompanije Norwegian Caribbean Lines (NCL) koja mu daje novo ime SUNWARD II. Potpuno preuređen u Hapag-Lloyd brodogradilištu u Bremerhavenu, plovio je za NCL uspješno sljedećih četrnaest godina uglavnom u karipskim vodama. Ponovo je prodan 1991. a kupac je bio nama dobro poznati grčki Epirotiki Lines.
Novo ime broda je TRITON. U grčkoj mitologiji, Triton je niže božanstvo mora, Posejdonov i Amfitritin sin. Prema Ovidiju, Triton uzdiže i smiruje valove, pušući u školjku kao trubu.
Tek 1991. godine, TRITON dolazi u Sredozemlje, ali zbog početka ratnih operacija ne dolazi u Dubrovnik, iako je Epirotiki prilikom kupnje na to ozbiljno računao. Zato je plovio uglavnom istočnim Mediteranom i tek je koncem devedesetih godina prošlog stoljeća uspio doploviti i do grada, piše Dubrovački dnevnik.
Po objavljenom programu iz 2001. godine, TRITON je na jedanaestodnevnom kružnom putovanju, koje je započelo 30. listopada, ticao luke: Venecija, Itea, Kusadasi, Patmos, Ashdod, Port Said, Pirej, Krf, Dubrovnik, Venecija. Međutim, očito da ovome brodu nije sudbina bila naklonjena da češće kod nas navraća.
Kada je Epirotiki, sada već u sustavu Royal Olympic Cruisesa, početkom 2004. godine otišao u stečaj, TRITON je raspremljen u južnoafričkom Durbanu, a vjerovnici su ga ponudili na prodaju. U javnoj dražbi u travnju 2005. godine, brod kupuje ciparska brodarska kompanija Louis Cruises, potpuno ga preuređuje i daje novo ime CORAL. Nakon sezone 2011., CORAL je raspremljen u zaljevu Eleusis nedaleko od Pireja, da bi ga koncem 2013. Louis Cruises prodao indijskim rezalištima, kamo je pogonom vlastitih strojeva otplovio pod imenom CORA. Na plaže Alanga nasukan je 30. siječnja 2014. te je izrezan iste godine.
Autor: Ivo Batričević
Autori fotografija: Ivo Batričević arhiva